دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه

دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه
94 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-02-09 توسط الناز دوست محمدی

دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه چه روش های برای لاغری دارد؟ دکتر مسعود نقی زاده از چه دستگاه های لاغری موضعی استفاده می کند؟ دکتر مسعود نقی زاده در کدام منطقه تهران مشغول به فعالیت هستند؟ دکتر مسعود نقی زاده چه رژیم های لاغری را پیشنهاد می کنند؟ چند درصد از مراجعه کنندگان از دکتر مسعود نقی زاده راضی هستند؟ دکتر مسعود نقی زاده دارای چه سوابق علمی ای است؟ تلفن دکتر مسعود نقی زاده چند است؟ آیا دکتر مسعود نقی زاده خدمات باکیفیتی ارائه می دهد؟ از چه روشی برای نوبت گرفتن از دکتر مسعود نقی زاده استفاده کنیم؟ دکتر مسعود نقی زاده چه خدماتی ارائه می دهد؟

دکتر مسعود نقی زاده یک متخصص تغذیه و زیبایی است که با بیش از 25 سال تجربه در زمینه تغذیه و رژیم غذایی، چندین کتاب در این حوزه نوشته است و همچنین دکتر مسعود نقی زاده با استفاده از روش های نوین تغذیه، برای بهبود وضعیت سلامتی، کاهش وزن، افزایش انرژی و حفظ زیبایی و جوانی پوست و بدن به مراجعینش کمک می‌کند.

دکتر مسعود نقی زاده همچنین دارای سوابق علمی و فعالیت های متنوعی در زمینه تغذیه ورزشکاران، بدنسازان، بیماران قلبی، عصبی، گوارشی، چشم، گوش و حلق و بینی، اختلال شخصیت، مشاوره جنسی و خانواده است. دکتر مسعود نقی زاده در کلینیک خود در تهران خدمات مشاوره تغذیه، تناسب اندام، غدد، افزایش قد و زیبایی را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می‌دهد.

دکتر مسعود نقی زاده نی نی سایت

آدرس دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه به شرح زیر است: • کلینیک دکتر مسعود نقی زاده: تهران، خیابان شریعتی

دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه

دکتر مسعود نقی زاده تهران

دکتر مسعود نقی زاده چه خدماتی در زمینه رژیم لاغری ارایه می دهد؟

دکتر مسعود نقی زاده خدمات متنوعی در زمینه رژیم لاغری ارائه می دهد، از جمله خدمات دکتر مسعود نقی زاده: • ارائه رژیم غذایی آنلاین: برای کسانی که به علل گوناگون مانند: دوری راه، مشغله زیاد و اقامت در شهرستان یا خارج کشور امکان مراجعه حضوری به کلینیک را ندارند، دکتر نقی زاده آماده خدمت رسانی و ارایه رژیم غذایی از طریق وب سایت و ارتباط الکترونیکی است. برای این کار کافی است در قسمت ثبت نام مشخصات خود را وارد کنید و هزینه را پرداخت کنید.

• استفاده از دستگاه های لاغری دکتر مسعود نقی زاده: دکتر نقی زاده با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مجوزدار لاغری، مانند: دستگاه لاغری توسط فشار هوا، دستگاه لاغری توسط الکتروپوراسیون، فرکانس رادیوئید، دستگاه لاغری توسط فشار هوا و فرکانس رادیوئید، دستگاه لاغری توسط فشار هوا و فرکانس رادیوئید و الکتروپوراسیون، به شما کمک می‌کند تا به صورت سریع و بدون درد و عارضه، از چربی های اضافی بدن خود خلاص شوید.

• مشاوره درباره تغذیه مناسب به وسیله دکتر مسعود نقی زاده: دکتر مسعود نقی زاده با توجه به شرایط فردی شما، مانند سن، قد، وزن، شغل، سابقه بیماری، علایق غذایی و … به شما مشاوره می دهد که چگونه با انتخاب غذاهای سالم و مناسب، مصرف کالری مناسب و تعادل بین پروتئین، چربی و کربوهیدرات، مقدار آب مناسب و تعادل بین فعالیت بدنی و استراحت، به وزن دلخواه خود برسید.

رژیم ‌‌‌آنلاین دکتر مسعود نقی زاده

سابقه علمی دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه

سابقه علمی دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه به شرح زیر است: • دکتر مسعود نقی زاده مدرس دانشگاه هستند: دکتر نقی زاده در چندین دانشگاه معتبر کشور به عنوان مدرس تغذیه فعالیت داشته است. • دکتر مسعود نقی زاده پزشک تغذیه تیم ملی کشور هستند: دکتر مسعود نقی زاده به عنوان پزشک تغذیه تیم ملی کشور، برای ارتقای سطح عملکرد و سلامت ورزشکاران ملی، رژیم غذایی مناسب را طراحی و اجرا کرده است.

• دکتر مسعود نقی زاده پزشک اسبق تغذیه تیم المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی: دکتر نقی زاده به عنوان پزشک اسبق تغذیه تیم المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی، برای حفظ و بهبود وضعیت جسمانی و روحی دانشجویان شرکت کننده در مسابقات المپیاد، رژیم غذایی مناسب را ارائه داده است.

• دکتر مسعود نقی زاده عضو گروه مشاورین پزشکی (تغذیه) مجله خانواده سبز هستند: دکتر مسعود نقی زاده به عنوان عضو گروه مشاورین پزشکی (تغذیه) مجله خانواده سبز، برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به خوانندگان این مجله، مقالات و نکات مفید در زمینه تغذیه و سلامت را منتشر کرده است. • پزشک اسبق تغذیه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی: دکتر نقی زاده به عنوان پزشک اسبق تغذیه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی، برای افزایش سطح علم و عمل در زمینه تغذیه و فعالیت بدنی، به دانشجوها و اساتید این رشته مشاوره و آموزش داده است.

• دکتر مسعود نقی زاده دارنده کمربند مشکی (دان 6) نائب قهرمان اسبق کاراته ایران (شهريور سال ۱۳۶۸) است. – عضو آکادمي کاراته ژاپن: دکتر نقي زاده علاوه بر تخصص در زمينه تغذيه، در رشتۀ ورزشي کاراتۀ هم فعاليت قابل توجهي داشته است و موفق به کسب عنوان نائب قهرمان اسبق کاراته ايران و کمربند مشکي (دان 6) شده است. • پزشک تغذیه باشگاه‌های ورزشی: دکتر نقی زاده به عنوان پزشک تغذیه باشگاه های ورزشی، برای افزایش سطح عملکرد و سلامت ورزشکاران حرفه ای و علاقمندان به ورزش، رژیم غذایی مناسب را طراحی و اجرا کرده است.

• ارائه چندین مقاله خارجی و داخلی: دکتر نقی زاده با هدف افزایش سطح علمی و پژوهشی در زمینه تغذیه، چندین مقاله خارجی و داخلی را در مجلات معتبر منتشر کرده است. • تالیف ۱۳ جلد کتاب: دکتر نقی زاده با هدف افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به عموم مردم، ۱۳ جلد کتاب در زمینه تغذیه، رژیم غذایی، بیماری ها، زیبایی و تناسب اندام نوشته است. بعضی از این کتاب ها عبارتند از:

• الف – تغذیه ورزشکاران • ب – رژيم غذايي براي بدنسازان • ج – بيماري هاي قلب • د – بيماري هاي اعصاب • هـ – بيماري هاي گوارشي • و – بيماري هاي چشم • م – بيماري هاي گوش و حلق و بيني • ذ – فرهنگ اختصارات پزشکي • ر – زيبايي و تناسب اندام

دستگاه های لاغری دکتر مسعود نقی زاده

دکتر مسعود نقی زاده یک متخصص تغذیه و زیبایی است که با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه تغذیه و رژیم غذایی، چندین کتاب در این حوزه نوشته است. دکتر مسعود نقی زاده همچنین از روش های نوین تغذیه و دستگاه های لاغری مانند: RF برای بهبود وضعیت سلامتی، کاهش وزن، افزایش انرژی و حفظ زیبایی و جوانی پوست و بدن به مراجعینش کمک می‌‌کند. دستگاه لاغری RF دکتر مسعود نقی زاده یک روش غیرتهاجمی است که با گرم کردن سلول های چربی در لایه های بافت چربی، باعث آزاد شدن اسیدهای چرب در سیستم لنفاوی می‌‌شود و در نتیجه باعث لاغری و تناسب اندام فرد می‌گردد.

همچنین این دستگاه باعث منقبض شدن و افزایش کلاژن در پوست می‌‌شود و موجب محکم شدن و لیفت پوست می گردد برای استفاده از دستگاه RF باید بعضی از نکات را رعایت کنید، مانند: خودداری از سیگار کشیدن و مصرف الکل، نوشیدن آب قبل از جلسه، پاک کردن پوست قبل از شروع هر جلسه و خودداری از فعالیت های ورزشی سنگین. همچنین بعضی از افراد نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند، مانند: مادران باردار یا افراد دارای پیسمکر یا دریچه قلب فلزی

تکنولوژی آر اف بدون درد است

روش از اف توسط دکتر مسعود نقی چگونه انجام می شود؟

به نظر میرسد دکتر مسعود نقی زاده ۱۳ جلد کتاب در زمینه تغذیه، زیبایی و بیماری های مختلف نوشته است. اسامی بعضی از کتاب های او عبارتند از: • تغذیه ورزشکاران • رژیم غذایی برای بدنسازان • بیماری‌های قلب • بیماری‌های اعصاب • زیبایی و تناسب اندام شما می‌توانید این کتاب‌ها را از نشر بوستان یا فروشگاه‌های اینترنتی کتاب خریداری کنید.

RF مخفف Radio Frequency یا فرکانس رادیویی است. RF یک نوع انرژی الکترومغناطیسی است که برای ارسال و دریافت سیگنال های بیسیم استفاده می شود. RF در بسیاری از دستگاه‌ها و فناوری های مختلف کاربرد دارد، مانند: تلفن همراه، رادار، تلویزیون، رادیو، ماهواره، GPS، بلوتوث، وای فای و غیره. RF همچنین در برخی از روش های درمانی و زیبایی نیز به کار می‌رود.

به عنوان مثال، دستگاه لاغری RF با گرم کردن سلول های چربی در لایه های بافت چربی، باعث آزاد شدن اسیدهای چرب در سیستم لنفاوی می‌شود و در نتیجه باعث لاغری و تناسب اندام فرد می‌گردد. همچنین این دستگاه باعث منقبض شدن و افزایش کلاژن در پوست می‌شود و موجب محکم شدن و لیفت پوست می‌گردد.

روش دیگر که در RF استفاده می شود، سوزن های ظریف RF است. در این روش، سوزن های خیلی نازک پوشش دار داخل پوست می شوند و پالس رادیوفرکانس پر انرژی را به قسمت مورد نظر پوست می رسانند. این روش برای جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک، کشیده کردن پوست و بهبود زخم ها و جای جوش مناسب است.

چه روش های دیگری برای لاغر شدن وجود دارد؟

برای لاغر شدن روش های مختلفی وجود دارد که بستگی به هدف، شرایط و سلیقه شما دارد. برخی از روش های معمول و کاربردی عبارتند از: • کاهش مصرف قند و نشاسته: این روش باعث کاهش انسولین و آب اضافی در بدن می‌شود و در نتیجه وزن شما کاهش می‌یابد. • افزایش مصرف پروتئین: پروتئین باعث افزایش سیری، کاهش اشتها و افزایش متابولیسم می‌شود. پروتئین را می‌توانید از منابع حیوانی مانند: گوشت، تخم مرغ، ماهی، لبنیات و یا منابع گیاهی مانند لوبیا، عدس، نخود، بادام و گردو بگیرید.

• نوشیدن آب به دفعات زیاد: آب باعث پاکسازی بدن، پر کردن معده، کاهش چروک های پوست و تسریع سوخت و ساز می‌شود. برای لاغر شدن سریع باید حداقل 8 تا 12 لیوان آب در روز بنوشید. • ورزش کردن به صورت منظم: ورزش باعث سوختن کالری، تقویت عضلات، بهبود خون رسانی و افزایش سلامت قلب و عروق می‌شود. برای لاغر شدن بهتر است از تمرینات هوازی مانند: دویدن، پریدن، شنا کردن، رقصیدن و چرخ دوار استفاده کنید. این فقط بخشی از روش‌های لاغر شدن هستند. شما میتوانید با جستجو در اینترنت یا مشورت با یک متخصص تغذیه روش های دیگر را نیز بیاموزید.

بهترین کتاب های لاغری از نظر دکتر مسعود نقی زاده

برخی از کتاب هایی که در زمینه لاغری و تناسب اندام محبوب و معروف هستند عبارتند از: • کتاب بیندیشید و لاغر شوید: این کتاب نوشته وحید خانی است که به جنبه های روانشناسی تناسب اندام و لاغری در ذهن افراد می‌پردازند و دیدگاه متفاوتی را نسبت به لاغری و چاقی ارائه می‌دهد. این کتاب با استفاده از مفاهیم و ابزارهای مثبت اندیشی، به خوانندگانش کمک می کند تا روش های شکرگزاری را در زندگی خود پیاده کنند و از طریق آن، شادی، سلامتی، رضایت و موفقیت را بیش تر تجربه کنند.

• کتاب اثر مرکب: این کتاب نوشته دارن هاردی است که به خوانندگان می آموزد که چگونه با ایجاد تغییرات کوچک و مداوم در طول زمان به موفقیت در هر زمینه ای از زندگی خود دست یابند. این کتاب بر این ایده استوار است که “موفقیت” نتیجه یک اقدام یا رویداد بزرگ نیست، بلکه مجموعه ای از انتخاب ها و اقدامات کوچک و به ظاهر بی اهمیت است که در طول زمان انباشته می شوند. • کتاب قانون پنج ثانیه: این کتاب نوشته مل رابینز است که به خوانندگان نشان می دهد چگونه با استفاده از یک تکنیک ساده و قدرتمند، عادات منفی خود را شکست داده و عادات مثبت جایگزین آن کنند.

این تکنیک به این صورت است که هر زمان که می خواهید یک کاری را انجام دهید ولی به دلایلی مانند: ترس، تنبلی، شک و یا بی اعتمادی به خود مردد هستید، شمارش معکوس از پنج تا یک را شروع کنید و در ثانیه یک بدون فکر کردن برای انجام کار عمل کنید. این تکنیک باعث می شود که شما از حالت سرسام آور خود بیرون بیایید و به جای گیر کردن در حلقه ی تفکر منفی، به عمل بپردازید. این فقط بخشی از کتاب های لاغری جهان هستند. شما می توانید با جستجو در اینترنت یا مشورت با یک متخصص تغذیه کتاب های دیگر را نیز بیابید.

کتاب لاغری

کتاب رژیم ژن، دکتر مسعود نقی زاده

کتاب رژیم ژنبهترین دکتر رژیم لاغری یکی از کتاب های معروف در زمینه لاغری و تناسب اندام است که نوشته د. سارا گاتفرید، یک متخصص زنان و زایمان و د. کلی ترنر، یک متخصص تغذیه و روانشناسی است. این کتاب به خوانندگان نشان می دهد که چگونه با شناسایی و فعال سازی ژن های لاغر شو، وزن خود را به صورت دائم و بدون رژیم غذایی سخت و ورزش زیاد کاهش دهند.

این کتاب بر این ایده استوار است که “ژن” عامل تعیین کننده وزن ما نیست، بلکه “ژست” چگونگی عملکرد ژن های ما را تعیین می کند. با استفاده از پروتئین های سفارش داده شده، فعال ساز های ژست، تغذیه مناسب و تمرینات ساده، ما می توانیم ژست های لاغر شو را فعال کرده و ژست های چاق شو را خاموش کنیم.

برخی از فصل‌های این کتاب عبارتند از: • فصل اول: چگونه ژست های خود را بشناسید: در این فصل، نویسندگان به شرح مفهوم ژست و نحوه تأثیر آن بر سلامتی و وزن ما می پردازند. آن‌ها نشان می دهند که چگونه با استفاده از آزمایشات خون، دستگاه تنفس، پرسش نامه ها و بررسی علائم بدن، می توان ژست های خود را شناسایی کرد. • فصل دوم: پروتئین های سفارش داده شده: در این فصل، نویسندگان به بررسی نقش پروتئین های سفارش داده شده در فعال سازی ژست های لاغر شو می پردازند.

• فصل سوم: فعال ساز های ژست: در این فصل، نویسندگان به معرفی فعال ساز های ژست می پردازند. فعال ساز های ژست عبارتند از: مواد غذایی، مکمل ها، داروها، تمرینات و روش های روانشناسی که می توانند ژست های لاغر شو را تحریک کنند و ژست های چاق شو را مهار کنند.

از نظر دکتر مسعود نقی زاده، چرا بعضی از افراد زودتر چاق می شوند؟

دکتر مسعود نقی زاده یک متخصص تغذیه و زیبایی است که بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه تغذیه و رژیم غذایی دارد و چندین کتاب در این حوزه نوشته است. از نظر او، بعضی از علل چاقی و افزایش وزن عبارتند از: • علل ژنتیکی: برخی افراد به دلیل وجود ژن هایی در خانواده خود، بیش‌تر مستعد افزایش وزن هستند. این ژن ها باعث می شوند که بدن آن‌ها بیشتر چربی ذخیره کند و کمتر مصرف کند. این عامل حدود ۳۰ درصد مسئول چاقی است.

• علل هورمونی: برخی افراد به دلیل نارسایی تیروئید، سندروم تخمدان پلیکیستیک، دیابت، کمبود هورمون رشد و غیره، دچار تغییرات هورمونی می شوند که باعث افزایش وزن می شود. این عامل حدود ۱۵ درصد مسئول چاقی است. • علل روانشناسی: برخی افراد به دلیل استرس، اضطراب، افسردگی، خستگی، خواب ناکافی و غیره، دچار پرخوری عصبی می شوند که باعث مصرف بیش از حد غذا و چاق شدن می شود. این عامل حدود ۱۰ درصد مسئول چاقی است.

• علل فرهنگی: برخی افراد به دلیل عادات فرهنگی خود، مثل خوردن غذاهای سنگین و چرب، خوردن شیرینجات زیاد، نشستن پس از غذا، نادیده گرفتن صبحانه و غیره، دچار افزایش وزن می شوند. این عامل حدود ۱۰ درصد مسئول چاقی است.

بیوگرافی دکتر مسعود نقی زاده متخصص تغذیه

دکتر مسعود نقی زاده یک متخصص تغذیه و زیبایی است که با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه تغذیه و رژیم غذایی، چندین کتاب در این حوزه نوشته است و با استفاده از روش های نوین تغذیه، برای بهبود وضعیت سلامتی، کاهش وزن، افزایش انرژی و حفظ زیبایی و جوانی پوست و بدن به مراجعینش کمک می کند و همچنین مدرس دانشگاه، پزشک

انواع آمپول لاغری، دکتر مسعود نقی زاده

آمپول لاغری یکی از روش هایی است که برخی افراد برای کاهش وزن از آن استفاده می کنند. این روش ممکن است عوارض جانبی و خطراتی را به همراه داشته باشد و باید تحت نظر پزشک انجام شود. برخی از انواع آمپول لاغری عبارتند از:


آمپول لاغری saxenda: این آمپول شامل ماده موثره لیراگلوتاید است که در درمان دیابت نوع دو نیز کاربرد دارد. این آمپول با تنظیم ترشح هورمون های گلوکاگون و لپتین، سبب مهار احساس گرسنگی و کاهش مصرف کالری می‌شود. همچنین می‌تواند منجر به کاهش مقاومت به انسولین و قند خون شود. این آمپول باید روزانه تحت پوست شکم تزریق شود و ممکن است عوارض جانبی مانند سرگیجه، تهوع، استفراغ، یبوست، سوزش معده، خستگی و تورم در محل تزریق داشته باشد.


• آمپول لاغری ویکتوزا: این آمپول همانند saxenda شامل لیراگلوتاید است ولی با دوز کمتر. این آمپول نیز برای درمان دیابت نوع دو تجویز می شود و می تواند به کاهش وزن کمک کند. این آمپول نیز باید روزانه تحت پوست شکم تزریق شود و عوارض جانبی مشابه saxenda دارد.


• آمپول لاغری HCG: این آمپول شامل هورمون گونادوتروپین کوریونیک انسانی است که در بارورسازی نقش دارد. بعضی افراد فکر می کنند که این هورمون باعث سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن و حفظ عضلات می شود. این آمپول باید همراه با رژیم غذایی کم کالری (500 کالری در روز) استفاده شود. این آمپول علاوه بر عدم تأثیر بالقوه در لاغری، ممکن است عوارض جانبی خطرناک مانند: سنگین شدن پستان ها، سرطان رحم، سقط جنین، سخت شدن تخمدان ها، سروسافالژال (افزایش حجم سروبرال) و سایروز (افزایش فشار خون در رگ های پورتال) داشته باشد.


به همین دلیل، توصیه می شود که قبل از استفاده از هر نوع آمپول لاغری، با پزشک مشورت کنید و روش های سالم تر و مؤثرتری مانند: رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم را انتخاب کنید.

آیا آمپول لاغری موثر است؟

بستگی دارد که از چه نوع آمپول لاغری استفاده کنید. برخی از آمپول های لاغری مانند: saxenda و ویکتوزا ممکن است در برخی افراد باعث کاهش وزن شوند، اما این تأثیر معمولاً موقت و کم است و نیاز به تداوم دارد. همچنین این آمپول‌ها عوارض جانبی مختلفی را نیز دارند و باید تحت نظر پزشک مصرف شوند. برخی از آمپول های لاغری مانند: HCG هیچ تأثیر مثبتی در لاغری ندارند و فقط خطرات سلامتی را افزایش می دهند. به طور کلی، آمپول لاغری روشی سالم و پایدار برای کاهش وزن نیست و بهتر است از روش های دیگر مانند: تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی و مدیریت استرس استفاده کنید.

معایب آمپول های لاغری

آمپول لاغری معایب زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: • عوارض جانبی: آمپول لاغری ممکن است باعث شود که شما احساس سرگیجه، تهوع، استفراغ، یبوست، سوزش معده، خستگی، تورم و درد در محل تزریق و یا عفونت داشته باشید. برخی از عوارض جانبی ممکن است خطرناک باشند مانند: سروسافالژال، سایروز، سقط جنین و سرطان رحم. • هزینه بالا:

آمپول لاغری معمولاً هزینه بالایی دارد و باید به صورت روزانه یا هفتگی تزریق شود. این هزینه ممکن است برای بسیاری از افراد قابل تحمل نباشد و یا باعث اختلال در بودجه شوند. • تأثیر موقت: آمپول لاغری ممکن است در کوتاه مدت باعث کاهش وزن شود، اما این تأثیر معمولاً پایدار نیست و با قطع آمپول، وزن دوباره برگشت پیدا می کند.

برای حفظ وزن ایده آل، باید عادات غذایی و فعالیت بدنی را تغییر داد و سبک زندگی سالم را پیش گرفت. • افزایش خطر اعتیاد: آمپول لاغری ممکن است باعث شود که شما به آن وابسته شوید و فکر کنید که بدون آن نمی‌توانید لاغر شوید. این احساس ممکن است باعث شود که شما دوز آمپول را افزایش دهید یا به صورت غیرقانونی از آن تهیه کنید. این رفتار ممکن است منجر به عوارض جانبی شدیدتر یا حتی مسمومیت و مرگ شود.

مزایای آمپول لاغری

آمپول لاغری مزایای کمی دارد که برخی از آن ها عبارتند از: • کاهش وزن: آمپول لاغری ممکن است در برخی افراد باعث کاهش وزن شود که می تواند به بهبود سلامت قلبی، کاهش فشار خون، کنترل قند خون و افزایش اعتماد به نفس کمک کند. • کاهش اشتها: آمپول لاغری ممکن است با تنظیم هورمون های مربوط به گرسنگی، سبب کاهش اشتها و مصرف کالری شود. این می‌تواند به جلوگیری از خوردن بیش از حد و تجمع چربی در بدن کمک کند.

• سادگی استفاده: آمپول لاغری معمولاً ساده و راحت است و نیاز به تجویز پزشک دارد. شما می توانید آمپول را خودتان زیر پوست شکم تزریق کنید و نیاز به رفتن به کلینیک یا بیمارستان ندارید. ولی برای جلوگیری از خطرات احتمالی و درصورت ناآگاهی از شیوه آمپول زدن، باید به پزشک مراجعه کنید.

روش های سالم کاهش وزن، دکتر مسعود نقی زاده

روش های سالم تر و مفیدتر برای کاهش وزن عبارتند از: • رژیم غذایی متعادل: برای کاهش وزن، باید مصرف کالری را کم‌ تری دریافت کنید. این را می‌توانید با انتخاب غذاهای سالم و مانند: میوه ها، سبزیجات، حبوبات، دانه ها، گوشت‌های بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، لبنیات کم چرب و آب انجام دهید. از غذاهای پرچرب، پرشکر، پرنمک و فرآورده های ناسالم مانند: نان سفید، شیرینی جات، چیپس، نوشابه و فست فود خودداری کنید.

• ورزش منظم: برای کاهش وزن، باید فعالیت بدنی را افزایش دهید. این را می‌توانید با انجام ورزش های هوازی مانند: پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری و زومبا انجام دهید. همچنین می توانید با انجام ورزش های قدرتی مانند: بارفیکس، دراز نشست، شناوری، بدنسازی و یوگا عضلات خود را قوی کنید. سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه در روز و ۵ روز در هفته ورزش کنید.

• خواب کافی: برای کاهش وزن، باید به خواب خود اهمیت دهید. خواب کافی می‌تواند به تعادل هورمون های مربوط به گرسنگی و سیری کمک کند. همچنین می‌تواند به کاهش استرس، بهبود روحیه، افزایش انرژی و بهبود عملکرد مغز کمک کند. سعی کنید هر شب حداقل ۷ تا ۹ ساعت خواب باکیفیت داشته باشید.

• مدیریت استرس: برای کاهش وزن، باید استرس خود را کنترل کنید. استرس ممکن است باعث شود که شما بیش تر بخورید یا به غذاهای ناسالم تمایل پیدا کنید. همچنین ممکن است باعث شود که سطح قند خون و فشار خون شما افزایش یابد. برای مدیریت استرس، می‌توانید از روش های مثبت مانند: تنفس عمیق، آروماتراپی، ماساژ، مدیتیشن، خلاقیت و صحبت با دوستان استفاده کنید. از روش های منفی مانند: سیگار، الکل، قمار و خوردن به شدت خودداری کنید.

چگونه از پرخوری عصبی جلوگیری کنیم؟

پرخوری عصبی یا پرخوری احساسی، نوعی اختلال در خوردن است که فرد در زمانی که با استرس، اضطراب، ناراحتی، خشم یا هر احساس دیگری مواجه می شود، به سراغ غذا می رود و مقدار زیادی غذا مصرف می کند. این رفتار معمولاً باعث تسکین موقت احساسات منفی می شود، اما در بلندمدت ممکن است منجر به افزایش وزن، عوارض جسمی و روحی و احساس گناه شود.

برای جلوگیری از پرخوری عصبی، روش های زیر را پیشنهاد می‌کنم: • شناسایی علت پرخوری: سعی کنید بفهمید که چه چیز یا چه شرایطی باعث می شود که شما به سراغ غذا بروید. آیا شما وقتی خسته، تنها، خجالت زده، نارضایت یا نگران هستید، پرخوری می کنید؟ آیا شما به خاطر فشارهای خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی یا شغلی پرخوری می کنید؟ آگاه شدن به عوامل محرک پرخوری ممکن است به شما کمک کند تا روش های مناسب تر برای مقابله با آن‌ها پیدا کنید.

• انتخاب غذاهای سالم: سعی کنید غذاهای مغذی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این غذاها شامل مواد غذایی حساس به سطح قند خون هستند که باعث تعادل هورمون های گلوکاگون و لپتین مسئول احساس سیری و گرسنگی می شوند.

همچنین سعی کنید از غذاهای پرچرب، پرشکر، پرنمک و فرآورده های ناسالم که باعث نوسانات قند خون و تحریک پرخوری مجدد می شوند، دوری کنید. • برقرار کردن روال منظم برای خوردن: سعی کنید هر روز در ساعات ثابت و با فواصل منظم بین وعده های غذای خود غذا بخورید. این کار باعث می شود که سطح قند خون شما تعادل داشته باشد و شما از گرسنگی شدید جلوگیری کنید. همچنین سعی کنید در هنگام خوردن غذا به حس خود توجه کنید و به صورت آروم و با لذت بخورید.

از خوردن غذا در حالی که درگیر فعالیت‌های دیگر مانند: تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر یا مطالعه هستید، خودداری کنید. • پیدا کردن راه های سالم برای مقابله با احساسات: سعی کنید به جای استفاده از غذا برای تسکین احساسات منفی، روش های مثبت و مفید دیگری را امتحان کنید. برای مثال، می‌توانید با یک دوست صمیمی صحبت کنید، یک فعالیت خلاقانه مانند: نقاشی، نوشتن یا خواندن انجام دهید، یک ورزش سرگرم‌کننده مانند: پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا انجام دهید، یک تکنیک آرامبخش مانند: تنفس عمیق، مدیتیشن یا آروماتراپی را اجرا کنید یا به خودتان چیزهای خوب و مثبت بگویید.

• جستجو کردن کمک حرفه‌ای: اگر پرخوری عصبی شما را در زندگی روزمره مختل کرده و باعث افزایش وزن، عوارض جسمی و روحی و احساس بدبختی شده است، بهتر است از یک متخصص روانپزشک یا روانشناس کمک بگیرید. درمان شناختی-رفتاری، درمان خانوادگی و در بعضی موارد دارو درمانی ممکن است به شما در بهبود پرخوری عصبی کمک کنند. همچنین ممکن است با شرکت در گروه های پشتیبان و تبادل تجربه با دیگران که با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند، احساس بهتری داشته باشید.

چگونه پرخوری عصبی را بهبود بخشم؟

پرخوری عصبی یک بیماری روانی است که نیاز به درمان حرفه‌ای دارد. اما شما می‌توانید با انجام برخی اقدامات ساده، خود را در فرآیند بهبود یاری کنید. برخی از این اقدامات عبارتند از: • پذیرش خود: سعی کنید خود را همانطور که هستید بپذیرید و به خودتان احترام بگذارید. از خود توقع بیش از حد نداشته باشید و خود را با دیگران مقایسه نکنید. به خودتان توجه کنید و نیازها و علاقه‌های خود را شناسایی کنید. به خودتان زمان و فضای لازم برای استراحت، تفریح و لذت بردن از زندگی بدهید.

• افزایش اعتماد به نفس: سعی کنید نقاط قوت و توانایی های خود را شناسایی کنید و به آن‌ها توجه کنید. از خودتان تشویق و تحسین بکنید و به دستاوردهای خود افتخار بفرمایید. به خودتان چالش‌های مناسب بدهید و سعی کنید آن‌ها را با تلاش و پشتکار حل کنید. از نظرات منفی دیگران در مورد شما تأثیر نپذیرید و به نقد سازنده گوش دهید. • افزایش حمایت اجتماعی: سعی کنید با افراد مثبت، محبوب و حمایت کننده در ارتباط باشید. با دوستان و خانواده تان در مورد مشکلات و احساسات خود صحبت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

به گروه های پشتیبان پرخوری عصبی مراجعه کنید و با دیگران که با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند، تجربه های خود را به اشتراک بگذارید. از فعالیت های جمعی لذت ببرید و روابط سالم و معنادار برقرار کنید.

تأثیر تغذیه بر سلامتی

تغذیه بر سلامتی انسان تأثیر بسیار زیادی دارد. تغذیه سالم می‌تواند به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روانی کمک کند. برخی از مزایای تغذیه سالم عبارتند از: • کاهش خطر بیماری قلبی و سکته: تغذیه سالم باعث بهبود سطح کلسترول خون، کاهش فشارخون و جلوگیری از رسوب چربی در عروق می‌‌شود. این عوامل موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی می‌شوند.

• مدیریت وزن بدن و حفظ تناسب اندام: تغذیه سالم باعث افزایش متابولیسم، کاهش احساس گرسنگی و کنترل کالری مصرف شده می‌شود. این عوامل موجب کاهش وزن اضافه، جلوگیری از چاقی و حفظ تناسب اندام می شوند.

• کنترل قند خون: تغذیه سالم باعث تعادل قند خون، جلوگیری از نوسانات قند خون و کاهش خطر دیابت نوع 2 می شود. تغذیه سالم شامل مصرف غذاهای پرفیبر، پروتئین و چربی های سالم است. • افزایش سلامت پوست، مو و ناخن: تغذیه سالم باعث تأمین ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های لازم برای سلامت پوست، مو و ناخن می‌شود. این عوامل باعث جلوگیری از پیر شدن زودرس، التهابات، خشک شدن و شکستگی پوست، مو و ناخن می‌شوند.

• افزایش سلامت روده و سیستم ایمنی: تغذیه سالم باعث تقویت فلور روده ای، جلوگیری از رشد باکتری های بد، افزایش جذب مواد غذایی و تحرک روده می‌‌شود. این عوامل باعث افزایش سلامت روده و سطح احساس خوب بدن (سروتونین) می شوند. همچنین تغذیه سالم باعث تأمین ريزمغذي هاي لازم برای تقويت سيستم ايمني بدن، جلوگيري از التهابات و كاهش خطر بيماري هاي عفوني مي شود.

• افزایش سلامت روان: تغذيه سالم باعث كاهش استرس، ضعف حافظه، خستگي، افسردگي و اضطراب مي شود. تغذيه سالم باعث تعادل هورمون هاي مغزي، افزايش سطح احساس خوشبختي (اندورفين)، كاهش سطح احساس ناراحتي (كورتيزول) و افزايش عملكرد شناختي مي شود. برای داشتن تغذیه سالم، باید رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشید. برخی از راه‌های دستیابی به تغذیه سالم عبارتند از: • مصرف روزانه پنج نوبت میوه و سبزیجات: میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن هستند.

باید هر روز حداقل پنج نوبت از آن‌ها را مصرف کنید. سعی کنید میوه و سبزیجات با رنگ‌های مختلف بخورید تا از موادمغذی مختلف بهرهمند شوید. • مصرف غذاهای حاوی پروتئین: پروتئین یکی از اجزای اصلی سلول‌های بدن است. پروتئین به تشکیل عضلات، استخوان ها، پوست، مو، ناخن، آنزیم‌ها و آنتی‌بادی‌ها کمک می کند. باید هر روز حداقل دو نوبت غذای حاوی پروتئین مانند: گوشت، مرغ، ماهی، تخممرغ، لبنیات، عسل، آجیل و دانه ها را مصرف کنید.

• مصرف غذاهای حاوی چربی های سالم: چربی های سالم به تأمین انرژی، جذب ویتامین های A, D, E, K، حفظ دمای بدن، تشکیل هورمون ها و کاهش التهابات کمک می‌کنند. باید هر روز حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری خود را از چربی های سالم تأمین کنید. چربی های سالم شامل چربی های چندگانه ناسیر (اسید چرب امگا ۳) و تکگانه ناسیر (اسید چرب اولئیک) هستند. منابع خوب چربی‌های سالم شامل روغن زیتون، روغن کانولا، روغن کلزا، روغن کتان، روغن آفتاب گردان، روغن ذرت، روغن سویا، روغن بادام زمینی، روغن خرما، روغن آووکادو، آجیلها، دانه ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345