رژیم لاغری 3 روزه

رژیم لاغری 3 روزه ارتشی را بشناسید
95 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-04-17 توسط فاطمه نیازی

رژیم لاغری 3 روزه یک روش کاهش وزن سریع است. این رژیم شامل سه روز محدودیت شدید کالری و چهار روز آزادی است. در سه روز اول، شما باید طبق برنامه غذایی خاص این رژیم عمل کنید و در چهار روز دیگر، می توانید غذای دلخواه خود را بخورید، به شرطی که کالری مصرفی شما بیش از 1500 کالری در روز نباشد.

این رژیم برای افرادی مناسب است که به دنبال یک روش لاغری سریع و شوک هستند و نمی خواهند برای مدت طولانی رژیم غذایی داشته باشند. همچنین این رژیم ممکن است برای افرادی که در طول پروسه کاهش وزن خود دچار استپ وزن شده اند، مفید باشد.

اما باید توجه داشت که این رژیم همانطور که فوایدی دارد، معایب و خطراتی هم دارد. این رژیم ممکن است باعث سوءتغذیه، کم آبی، عدم تعادل الکترولیت، کاهش توده عضلانی، کاهش سرعت متابولیسم و بازگشت وزن شود. به همین دلیل، توصیه می شود قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید و در صورت بروز هرگونه علائم مشکوک در بدن، آن را قطع کنید.

رژیم لاغری 3 روزه

همچنین باید به یاد داشت که این رژیم یک راه حل پایدار و طولانی مدت برای کاهش وزن بدن و حفظ وزن نیست و باید با تغذیه سالم و فعالیت بدنی منظم همراه باشد.

رژیم لاغری 3 روزه نظامی یا ارتشی

یک رژیم لاغری 3 روزه که در برخی منابع به آن رژیم نظامی یا رژیم ارتشی هم گفته می شود، به شرح زیر است:روز اول:صبحانه: یک نون تست با دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، نصف گریپ فروت و یک فنجان قهوه یا چای بدون شکر.

ناهار: نصف کاسه تن ماهی، یک نون تست و یک فنجان قهوه یا چای بدون شکر.

شام: سه قطعه مرغ پخته بدون پوست، یک کاسه لوبیای سبز، نصف کاسه کره بادام زمینی، نصف کاسه سیب زمینی پخته و نصف کاسه سیب.

روز دوم:صبحانه: یک تخم مرغ آب پز، نصف موز و یک نون تست.

ناهار: یک تیکه پنیر خامه ای، پنج عدد بادام و پنج عدد بیسکوئیت ساده.

شام: دو قطعه سوسیس، نصف کاسه بروکلی، نصف کاسه گل کلم، نصف کاسه هویج و نصف موز.

روز سوم:صبحانه: پنج عدد بادام، یک سیب و یک تیکه پنیر خامه ای.

ناهار: یک تخم مرغ آب پز و یک نون تست.شام: یک کاسه تن ماهی، نصف کاسه کره بادام زمینی و نصف کاسه خربزه.

این رژیم لاغری در حدود 1400 کالری در روز اول، 1200 کالری در روز دوم و 1100 کالری در روز سوم دارد. در روزهای بعد از این رژیم، شما مجاز به خوردن هر غذایی که دوست دارید، هستید، اما باید مراقب باشید کالری مصرف شده از 1500 کالری در روز فراتر نرود.

این رژیم لاغری اگر با دقت انجام شود می تواند در عرض هفت روز تا 5 کيلوگرم لاغر کند. اما این رژيم همان طور كه فوايدی دارد، معايب و خطراتی هم دارد. به همين دليل، توصيه مي شود قبل از شروع اين رژيم با پزشک خود مشورت كنيد و در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب، آن را قطع كنيد.

رژیم 3 روزه ارتشی

همچنين بايد به ياد داشت كه اين رژيم یک راه حل پايدار و طولاني مدت برای كاهش و حفظ وزن نيست و بايد با تغذيه سالم و فعاليت بدنی منظم و مستمر همراه باشد.

نمونه دیگری از رژیم لاغری 3 روزه

رژیم لاغری 3 روزه یک رژیم کوتاه مدت است که تا 5 کیلوگرم وزن را کاهش می دهد. این رژیم شامل محدودیت شدید کالری و حذف برخی از گروه های غذایی است. این رژیم ممکن است برای سلامتی مضر باشد و باید با احتیاط و نظارت پزشکی انجام شود.

در زیر یک نمونه از رژیم لاغری 3 روزه را برای شما آورده ایم.

روز اول:صبحانه: نصف پرتقال، 1 تکه نان تست، 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

ناهار: نصف پیاله تن مخلوط با 1 قاشق غذاخوری مایونز، 1 تکه نان تست

شام: 85 گرم گوشت مرغ پخته، نصف کاسه برنج سفید، نصف پرتقال

روز دوم: صبحانه: 1 تخم مرغ آب پز، نصف موز، 1 تکه نان تست ناهار: 1 تکه پنیر خامه ای، 5 تکه بیسکوئیت ساده شام: 2 عدد سوسیس، نصف کاسه کرفس خرد شده، نصف کاسه هویج خرد شده، نصف کاسه بستنی وانیلی

روز سوم:صبحانه: 5 تکه بیسکوئیت ساده، 1 قاشق غذاخوری پنیر خامه ای، نصف موز ناهار: 1 تخم مرغ آب پز، 1 تکه نان تست شام: نصف کاسه برنج سفید، یک تکه کیک یا بیسکوئیت

آیا رژیم سه روزه برای بدن زیان آور است؟

بله، رژیم سه روزه ممکن است برای بدن زیان آور باشد. برخی از خطرات احتمالی این رژیم عبارتند از: • سوء تغذیه، کم آبی و عدم تعادل الکترولیت• کاهش توده عضلانی و سرعت متابولیسم• پرخوری و بازگشت وزن• بروز بیماری ‌های قلبی، عروقی، کلیوی و کبدی• مرگ ناگهانی

ممنوعیت رژیم لاغری 3 روزه برای بیماران قلبی

برای همین، بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید و تغییرات طولانی مدت و پایدار در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنید. یک رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و استراحت و آب کافی موثرترین راه برای کاهش وزن و حفظ وزن هستند.

رژیم لاغری 3 روزه برای چه کسانی مضر است؟

رژیم لاغری 3 روزه یک رژیم کم کالری و محدود است که برای همه افراد مناسب نیست. برخی از افرادی که نباید این رژیم را انجام دهند عبارتند از:• افراد مبتلا به بیماری ‌های قلبی، عروقی، کلیوی، کبدی، دیابت و فشار خون بالا• افراد مبتلا به تیروئید، اختلال هورمونی و متابولیک• افراد مبتلا به سندرم تخم دان یا پلی کیستیک، بارداران و شیردهان• افراد مبتلا به اختلالات خوردن، استرس، اضطراب و افسردگی• افراد با سابقه جراحی گوارش یا مصرف داروهای کاهش وزن• افراد با سطح فعالیت بدنی بالا یا نیاز به کالری بالا• افراد زیر 18 سال یا بالای 65 سال

برای همین، قبل از شروع این رژیم حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید و در صورت وجود هرگونه علائم نامطلوب آن را قطع کنید.

استفاده از گریپ فروت در رژیم لاغری 3 روزه

گریپ فروت یکی از میوه هایی است که در رژیم لاغری 3 روزه مصرف می شود. این میوه دارای خواص زیادی است مانند: • کالری کم، آب زیاد و فیبر بالا • حاوی ویتامین C، پتاسیم، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها • کمک به افزایش سوخت و ساز و سیری • کمک به کنترل قند خون و کلسترول • کمک به پاکسازی بدن از سموم

برای استفاده از خواص گریپ فروت در رژیم لاغری 3 روزه، باید به نکات زیر توجه کنید:

• هر روز نصف گریپ فروت را قبل از هر وعده غذایی بخورید یا آب آن را بنوشید

• از مصرف گریپ فروت با داروها خودداری کنید، زیرا ممکن است تداخلات جدی ایجاد کند

• از مصرف گریپ فروت با شیرین کننده های مصنوعی، شکر، نمک و چربی پرهیز کنید

• از مصرف گریپ فروت با مواد غذایی حساسیت زا نظیر تخم مرغ، شیر، پنیر، تن ماهی و هات داگ خودداری کنید

• رژیم گریپ فروت را حداکثر به مدت 10 الی 12 روز ادامه دهید و در صورت وجود هرگونه علائم آن را متوقف کنید.

گریپ فروت در رژیم لاغری 3 روزه

سیب یکی از میوه های محبوب و مفید است که در رژیم لاغری 3 روزه نقش مهمی دارد. سیب دارای خواص زیادی است که به کاهش وزن کمک می کند، از جمله:

فواید استفاده از سیب در رژیم لاغری 3 روزه

• دارای فیبر بالا است که باعث احساس سیری طولانی مدت می شود و از خوردن بیش از حد جلوگیری می کند.

• دارای آب زیاد است که به هیدراتاسیون بدن کمک می کند و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند.

• دارای ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است که به تقویت سیستم ایمنی، پیش گیری از التهابات و کاهش خطر بروز برخی بیماری ها مانند دیابت، قلب و سرطان کمک می کند.

• دارای قندهای طبیعی است که به تامین انرژی بدن و تثبیت قند خون کمک می کند.

رژیم لاغری 3 روزه سیب یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که با استفاده از سیب به عنوان منبع اصلی غذای خود، می توانید در عرض 3 روز 2 تا 4 کیلوگرم وزن کم کنید. این رژیم شامل محدود کردن شدید مصرف کالری، حذف گروه های غذایی مانند چربی، نشاسته و شیرین‌ کننده‌ها و تغذیه با سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل است.

هدف این رژیم این است که با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی ‌های ذخیره شده را سوزانده و باعث کاهش وزن شود.سيب يكي از ميوه هايی است كه در رژيم لاغري 3 روزه نقش مهمی دارد. اين ميوه علاوه بر خواص فراوانی كه براي سلامتی بدن دارد، به كاهش وزن نيز کمک می كند. در اين بخش به بررسی فوايد سيب برای لاغری و نحوه انجام رژيم لاغری 3 روزه سيب خواهيم پرداخت.

سیب در رژیم لاغری 3 روزه

فوايد استفاده از سيب برای لاغری

دارای مواد مغذی متنوعی است كه به بهبود عملكرد بدن و پيش گيری از برخی بيماری ها کمک می كند. برخی از فوايد سيب براي لاغری عبارتند از:

احساس سیری: سيب دارای فیبر بالا است كه باعث احساس سیری طولانی مدت می شود و از خوردن بيش از حد غذا، جلوگيری می كند.فيبر همچنين به تنظيم گوارش و دفع مواد زائد از روده کمک می كند.

هيدراتاسيون: سيب دارای آب زیادی است كه به هيدراتاسيون بدن کمک می كند و از تجمع سموم در بدن پیش گیری می كند. در پی آب رسانی به بدن به حفظ دمای متعادل بدن و تعادل الكتروليت کمک می كند.

تقويت سیستم ایمنی: سیب دارای ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید است که به تقویت سیستم ایمنی، پیش گیری از التهابات و کاهش خطر بروز برخی بیماری ها مانند دیابت، قلب و سرطان کمک می کند. تامین انرژی: سیب دارای قندهای طبیعی است که به تامین انرژی بدن و تثبیت قند خون کمک می‌ کند. قندهای طبیعی سیب با قندهای مصنوعی یا شکر متفاوت هستند و باعث نوسانات قند خون و گرسنگی نمی شوند.

استفاده از بروکلی در رژیم لاغری 3 روزه چه فوایدی دارد؟

بروکلی یکی از سبزیجاتی است که در رژیم لاغری 3 روزه می توان از آن استفاده کرد. بروکلی دارای خواص زیادی است که به کاهش وزن کمک می کند، از جمله: دارای فیبر بالا است که باعث احساس سیری طولانی مدت می شود و از خوردن بیش از حد جلوگیری می کند.

سیب دارای ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و سولفورافان است که به تقویت سیستم ایمنی، پیش گیری از التهابات و کاهش خطر بروز برخی بیماری ها مانند دیابت، قلب و سرطان کمک می کند. همچنین دارای کلسیم، منگنز و ویتامین K است که به تقویت استخوان ها، پوست و مو کمک می کند. سیب دارای گلوکورافانین است که به تحریک تولید آنزیم های دتوکس بدن و دفع مواد سمی از کبد کمک می کند.

کره بادام زمینی در رژیم 3 روزه

کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی است که می ‌تواند در رژیم لاغری 3 روزه مفید باشد. کره بادام زمینی دارای فواید زیر است:دارای پروتئین بالا است که باعث احساس سیری می ‌شود و به حفظ توده عضلانی کمک می کند.

دارای چربی های سالم است که به کاهش کلسترول خون، پیش گیری از بیماری های قلبی و عروقی و تنظیم قند خون کمک می کند.دارای فیبر است که به بهبود عملکرد روده ها، جلوگیری از یبوست و کاهش خطر بروز سرطان روده بزرگ کمک می کند.

دارای ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی، پوست، مو، ناخن و استخوان ها کمک می کند.برای استفاده از کره بادام زمینی در رژیم لاغری 3 روزه، می توانید آن را به عنوان چاشنی برای نان، موز، سیب یا هر میوه دلخواه دیگر استفاده کنید.

همچنین می توانید آن را با شیر، گلاب و عسل ترکیب کنید و به عنوان یک نوشیدنی پروتئینی خوش مزه بنوشید. توجه داشته باشید که مصرف بالای کره بادام زمینی ممکن است باعث افزایش وزن شود، بنابراین بهتر است در رژیم لاغری 3 روزه حداکثر 2 قاشق غذاخوری از آن در هر روز استفاده کنید.

کره بادام زمینی در رژیم لاغری 3 روزه

تخم مرغ در رژیم لاغری 3 روزه

تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که می تواند در رژیم لاغری 3 روزه مفید باشد. تخم مرغ دارای فواید زیر است: دارای پروتئین بالا است که باعث احساس سیری می شود و اگر با ورزش همراه باشد می تواند به عضله سازی کمک کند.

دارای ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی، پوست، مو، ناخن و استخوان ها کمک می کند.برای استفاده از تخم مرغ در رژیم لاغری 3 روزه، می توانید آن را به صورت آب پز، خاگینه، املت یا در سالاد و در وعده های مختلف بخورید. همچنین می توانید آن را با پنیر، سبزیجات، نان سبوس دار یا شیر ترکیب کنید. توجه داشته باشید که مصرف بالای تخم مرغ ممکن است باعث افزایش کلسترول خون شود، بنابراین بهتر است در رژیم لاغری 3 روزه حداکثر 4 تخم مرغ در روز مصرف کنید.

مصرف هات داگ در رژیم لاغری 3 روزه

هات داگ یکی از مواد غذایی است که در رژیم لاغری 3 روزه مجاز است، اما تنها در شام روز دوم و بدون نان باید آن را مصرف کنید. شما می توانید در شام روز دوم دو هات داگ با یک فنجان کلم بروکلی، نصف فنجان هویج و نصف موز بخورید. هات داگ دارای پروتئین و چربی است که به بالا رفتن انرژی شما کمک می کند، اما همچنین ممکن است حاوی نمک، نیترات و چربی اشباع شده باشد که برای سلامت قلب و عروق مضر هستند.

بنابراین بهتر است از هات داگ های با کیفیت و با مقدار کم نمک استفاده کنید و آن را با سبزیجات تازه همراه کنید. در رژیم لاغری 3 روزه، شما باید در سه روز اول مقدار محدودی از کالری و مواد غذایی خاص را مصرف کنید و در چهار روز بعد به صورت منظم و سالم غذا بخورید. این رژیم ممکن است به شما کمک کند تا به صورت موقت و سریع وزن کم کنید، اما باید توجه داشته باشید که این رژیم دارای محدودیت ‌ها و عوارض جانبی است و نباید به صورت طولانی مدت ادامه داده شود.

هات داگ در رژیم لاغری 3 روزه

مصرف هویج در رژیم لاغری 3 روزه

هویج یکی از سبزیجاتی است که در رژیم لاغری 3 روزه مجاز است، اما تنها در ناهار و شام روز دوم و سوم مجاز به خوردن هویج هستید. شما می توانید در ناهار روز دوم نصف فنجان هویج با دو عدد تخم مرغ آب پز و پنج عدد بیسکویت ترد بخورید.

در شام روز دوم نیز می توانید یک فنجان کلم بروکلی با دو هات داگ بدون نان و نصف موز بخورید. در ناهار روز سوم هم می توانید یک فنجان هویج با چهار قاشق غذا خوری پنیر کاتیج و یک عدد سیب بخورید.

هویج دارای فایده های زیر است: دارای ویتامین A است که به بهبود بینایی، سلامت پوست بدن کمک می کند. دارای فیبر است که به احساس سیری، حرکت روده و کاهش کلسترول خون کمک می کند. دارای آنتی اکسیدان ‌هایی است که به پیش گیری از سرطان و التهاب کمک می کند.

برای استفاده از هویج در رژیم لاغری 3 روزه، می توانید آن را به صورت خام، آب پز، سالاد یا سوپ مصرف کنید. همچنین می توانید آب هویج تازه را در صبحانه بخورید. توجه داشته باشید که هویج حاوی قند طبیعی است و مصرف زیاد آن ممکن است باعث افزایش قند خون شود، بنابراین بهتر است در رژیم لاغری 3 روزه از حداکثر 2 فنجان هویج در روز استفاده کنید.

بستنی وانیلی در رژیم لاغری 3 روزه

بستنی وانیلی یکی از مواد خوراکی است که در رژیم لاغری 3 روزه مجاز است، اما تنها در شام روز اول و سوم می توانید آن را مصرف کنید. می توانید در شام روز اول یک فنجان بستنی وانیلی با مقداری گوشت، یک فنجان لوبیا سبز، نصف موز و یک سیب کوچک بخورید.

در شام روز سوم نیز می توانید یک فنجان بستنی وانیلی با 1 فنجان تن ماهی، نصف موز و 5 عدد بیسکوئیت ترد بخورید. بستنی وانیلی دارای مزایای زیر است: دارای پروتئین است که به ساخت عضلات، ترمیم بافت ها و حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. دارای کلسیم است که به سلامت دندان ها، عصب ها و قلب کمک می کند.

دارای ویتامین A و D است که در سلامت پوست بدن، چشم و سیستم ایمنی بدن مؤثر است. برای استفاده از بستنی وانیلی در رژیم لاغری 3 روزه، می توانید آن را به صورت جداگانه یا با اضافه کردن مقدار کمی مغز و خشکبار مصرف کنید. توجه داشته باشید که بستنی وانیلی حاوی قند، چربی و کالری زیادی است و مصرف زیاد آن باعث افزایش قند خون، کلسترول خون و وزن می شود، بنابراین بهتر است در رژیم لاغری 3 روزه حداکثر 2 فنجان بستنی وانیلی در روز استفاده کنید.

بستنی وانیلی

شیر در رژیم لاغری 3 روزه

استفاده از شیر در رژیم لاغری 3 روزه مجاز است، اما تنها در صبحانه روز دوم و سوم.

شما مجاز هستید که در صبحانه روز دوم یک فنجان شیر با یک عدد تخم مرغ، یک برش نان تست و نصف موز بخورید. در صبحانه روز سوم هم می توانید یک فنجان شیر با پنج عدد بیسکوئیت ترد، یک برش پنیر و یک عدد سیب کوچک بخورید. استفاده از شیر در رژیم لاغری 3 روزه دارای مزایای زیر است:

• دارای پروتئین است که به ساخت عضلات، ترمیم بافت ها و حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند

• دارای کلسیم است که به سلامت دندان ها، عصب ها و قلب کمک می کند

• دارای ویتامین A و D است که به سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی کمک می کند.

برای استفاده از شیر در رژیم لاغری 3 روزه، می توانید آن را جداگانه یا با اضافه کردن مقدار کمی قهوه، کاکائو، شیرین ‌کننده‌ های طبیعی یا دارچین مصرف کنید.

توجه داشته باشید که شیر حاوی قند، چربی و کالری زیادی است و مصرف زیاد آن ممکن است باعث افزایش قند خون، کلسترول خون و اضافه وزن شود، بنابراین بهتر است در رژیم لاغری 3 روزه حداکثر 2 فنجان شیر در روز مصرف نمایید.

فواید مصرف شیر در رژیم

استفاده از چه مواد خوراکی در رژیم لاغری 3 روزه ممنوع است؟

استفاده از آبمیوه های شیرین در رژیم لاغری 3 روزه ممنوع است زیرا:

• حاوی قند اضافی هستند که باعث افزایش قند خون، انسولین و وزن بدن می شوند.

• حاوی کالری زیادی هستند که سیر کننده نیستند و باعث افزایش اشتها می شوند.

• دارای ویتامین و مواد معدنی کافی ای که برای سلامت بدن لازم هستند، نیستند.

به جای آبمیوه های شیرین، می توانید آب، آب لیمو، آب نعناع یا چای سبز بدون شکر بخورید. این نوشیدنی ها به تامین مایعات بدن، بهبود هضم و افزایش سوخت و ساز و پاکسازی بدن کمک می کنند.

جمع بندی

رژیم لاغری 3 روزه، رژیمی سریع و راحت برای کاهش وزن در سه روز می باشد. ما در این مقاله موادخوراکی لازم برای استفاده در رژیم لاغری 3 روزه را آورده ایم. با رعایت دقیق این رژیم می توانید در طی سه روز تأثیر شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345