100 درصد لاغری تضمینی با امبدینگ + عوارض امبدینگ لاغری 1402

91 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-01-21 توسط افسانه قاسمی

امبدینگ چیست؟

یکی از روش‌های نوین در لاغری امبدینگ است. این روش که یکی از زیر شاخه های طب مکمل است، تاثیر زیادی در لاغری درکوتاه مدت دارد.

تعبیه نخ برای اشاره به گروهی از اقدامات پزشکی استفاده می شود که با قرار دادن نخ های جراحی کوچک قابل جذب در نقاط طب سوزنی یا قسمت های خاص بدن برای ایجاد یک اثر درمانی تدریجی طولانی در طی چند هفته تا چند ماه مشخص می شود. خاستگاه اصلی این روش ها طب شرقی یا طب کره ای است. اما به تدریج در سرتاسر جهان طرفداران خود را پیدا می کند زیرا برخلاف

طب سوزنی نیازی به ویزیت های مکرر در طول هفته ندارد و اثر درمانی در چند ویزیت با فواصل 2 تا 3 هفته ای حاصل می شود. تعبیه نخ را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد: جاسازی پراکنده و تعبیه خطی.

روش درمان با امبدینگ شکم و پهلو

این شیوه درمانی یک روش تقریباً نو در طب سوزنی به شمار می‎آید. در این روش، درمانگر طب سوزنی به جای استفاده از سوزن، نخ‌های قابل جذبی را درنقاط طب  سوزنی می‎کارد. این نخ‎ها تقریباً سه تا پنج هفته در بدن باقی می‌مانند و در حین جذب‎شدن نقاط مربوط به طب سوزنی را پیوسته تحریک می‌کنند. در واقع، در این روش بدن انسان به نخ‎های کاشته ‎شده همان واکنش به سوزن‎های طب سوزنی را از خود نشان می‎دهد.

از آنجا که نخ‌های قابل جذب جایگزین سوزن‌ می‌شوند می‌توانند برای مدت زمان نسبتا طولانی، حدود ۳ تا ۵هفته در بدن باقی بمانند و با تحریک نقطه مورد نظر اثرات درمانی خود را اعمال کنند . در حقیقت نقاط طب سوزنی که در جلسات درمانی طب سوزنی تحریک می‌شود، با فعالیت‌های روزانه فردی که امبدینگ دریافت کرده، در هر لحظه تحریک می‌شود. در این شیوه بیمار به صلاحدید پزشک بعد از ۳تا۵ هفته با جذب نخ برای تجدید امبدینگ به مطب پزشک مراجعه می‌کند و به این ترتیب دوره درمانی خود را ادامه می‌دهد.

تا چند سال قبل از نخهای کت گوت استفاده میشد اما امروزه از نخهای منوکریل و ویکریل وپی دی اس استفاده میشود.

این روش عمدتا برای پرکردن چین و چروک های عمیق صورت و قوی تر کردن پوست برای درمان افتادگی چانه یا بازوها استفاده می شود. همچنین با جاسازی خطی لیفتینگ برای تقویت اثرات آن استفاده می شود. در بالابری جاسازی خطی از نخ های کششی نقطه چین استفاده می شود. نقطه ها در واقع خارهای بسیار کوچکی هستند که برای چسباندن به پوست و بافت نرم طراحی شده اند

و در طول زمان باعث کشش ملایم می شوند. این می تواند پوست افتاده را بلند کند و ظاهر بسیار بهتری را درست پس از وارد کردن نخ ها ایجاد می کند. این روش به خوبی برای بلند کردن اندام های مختلف مانند شکم، سینه ها، بازوها، ران ها، باسن و غیره استفاده می شود. اما، تصویر نهایی پس از یک ماه به دست خواهد آمد.

در کنار هم، ذکر این نکته ضروری است که جاسازی روشی بسیار قدرتمند برای مدیریت بسیاری از مشکلات پزشکی است. با این حال، طب سوزنی سنتی مقرون به صرفه تر، کمتر دردناک و ایمن تر است. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که روش های جاسازی را فقط برای کسانی که نمی توانند از پروتکل های معمول طب سوزنی پیروی کنند، حفظ کنند.

در امبدینگ با قرار دادن نخ‌های قابل جذب در بدن، سوخت‌وساز چربی‌ها در بدن افزایش یافته و همچنین گردش خون نیز بهبود می‌یابد. نخ‌هایی که در embeding به کار برده می‌شود، کاملاً قابل جذب می باشد در نتیجه نگرانی جهت خارج کردن آنها از بدن نداشته باشید. این نخ ها در واقع همان نخ‌ بخیه هستند که به آنها کات‌گوت (cutgot) گفته می‌شود.

از آنجا که چاقی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کم‌کاری تیروئید، چاقی‌های عصبی و به هم خوردن تعادلات هورمونی بدن و دیگر دلایل به وجود آمده باشد، توصیه می‌کنیم حتما قبل از انجام امبدینگ از دلایل چاقی خود اطلاعاتی داشته باشید. چراکه برای مثال در چاقی‌های هورمونی این روش پاسخگو نمی‌باشد.

کاشت نخ برای چه قسمت‌­هایی از بدن انجام می­‌شود؟

کاشت نخ در قسمت­‌های مختلف بدن مانند صورت، گردن، شکم، پهلو، بازوها، ران­‌ها و باسن صورت می­‌گیرد. در امبدینگ نخ‌­های قابل جذب برای لاغری، کاهش رسوب چربی و تحریک تولید کلاژن در زیر پوست کاشته می­‌شوند. کاربرد کاشت نخ امبدینگ در نواحی مختلف بدن عبارتند از:

امبدینگ شکم و پهلو: نخ انداختن شکم برای لاغری با تحریک مداوم نقاط طب سوزنی، ایجاد التهاب و افزایش سوخت و ساز بدن سبب کاهش وزن خواهد شد. همچنین کاشت نخ در پشت برای رفع چربی­‌های پشت صورت می­‌گیرد.

کاشت نخ برای لیفت صورت: نخ امبدینگ می تواند به لیفت و سفت کردن پوست افتاده، کاهش چین و چروک و خطوط ریز، بهبود ویژگی‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌­تر کمک کند و بسیاری از مشکلات پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌توان از کاشت نخ امبدینگ برای اصلاح ناهنجاری‌های بینی، مانند بینی کج یا صاف، با قرار دادن نخ‌هایی در امتداد پل یا نوک بینی استفاده کرد.

کاشت نخ امبدینگ برای گردن: نخ انداختن شکم برای لاغری می‌تواند با بلند کردن و سفت کردن پوست و بافت‌های زیرین به کاهش ظاهر چانه دوتایی، گردن بوقلمونی یا خطوط افقی گردن کمک کند. همچنین امبدینگ می تواند خط فک و چانه را بهبود ببخشد.

کاشت نخ برای بازوها: کاشت نخ امبدینگ چربی بازو و افتادی پوست بازو را کاهش می­‌دهد و ظاهری ظریف‌تر و باریک‌تر ایجاد خواهد کرد . امبدینگ بافت را بهبود می‌­بخشد و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می­‌دهد.

امبدینگ برای ران‌ها: لاغری با کاشت نخ سبب کاهش سلولیت، رسوب چربی، شلی پوست و فرم دادن به ران‌ها می­‌شود. کاشت نخ فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های سطح پوست را صاف می­‌کند.

کاشت نخ برای باسن: کاشت نخ می‌تواند با افزایش حجم، سفتی و برآمدگی باسن به بلند شدن و تقویت باسن کمک کند. همچنین می تواند شکل و خطوط باسن و کمر را بهبود ببخشد.

هزینه هر جلسه امبدینگ

قیمت امبدینگ برای درمان بیماری‌های مختلف متفاوت است. هزینه آن به عوامل مختلفی مانند جنس نخ یا شدت بیماری مرتبط است. برای درمان لاغری با embeding نیز هزینه ها به عوامل متعددی مرتبط است. بهتر است قبل از آن که عمل embeding را انجام دهید باید با پزشک متخصص طب سوزنی مشورت کنید.

توصیه‌های قبل از انجام امبدینگ

انجام امبدینگ یک کار بسیار ساده است و درد بسیار کمی دارد ولی با این حال توصیه می‌شود embeding را نیز مانند یک عمل درنظر گرفته و مراقبت‌های قبل embeding را انجام دهید.

  1. قبل از انجام امبدینگ یک جلسه مشاوره بین شما و پزشک برگزار ‌شود.
  2. درجلسه مشاوره و هماهنگی تمام سوالات خود را بپرسید تا با دید کامل و بدون نگرانی در روز انجام embeding حاضر شوید.
  3. درصورتی که قبلا امبدینگ یا کاشت نخ داشته‌اید پزشک را مطلع کنید.
  4. عمل‌های جراحی را که تاکنون داشته‌اید در فرم مشخصات خود یادداشت کنید.
  5. در صورتی که به داروی خاصی حساسیت دارید یا درحال مصرف دارویی هستید نام آنها را در فرم مشخصات بنویسید و پزشک را درجریان بگذارید.
  6. قبل از انجام امبدینگ سینه مواردی مانند سونوگرافی، ماموگرافی و… برای شما تجویز می‌شود که در روز عمل همه مدارک را به همراه خود ببرید.
  7. شب قبل از انجام امبدینگ غذای سبک بخورید و خواب کافی داشته باشید.
  8. حداقل تا 3 روز قبل از انجام امبدینگ سعی کنید داروهایی که خون را رقیق میکند مانند آسپرین، مصرف نکنید.

مراقبت های بعد از انجام امبدینگ

قطعا در پی انجام امبدینگ شکم و پهلو درد زیادی نخواهید داشت و بسیار راحت‌تر از آنچه که تصور می‌کردید انجام شده است. اما برای جوابگیری بیشتر، توصیه می‌شود موارد زیر را بعد از انجام embeding رعایت فرمایید.

  1. بعد از انجام embeding همان روز را استراحت کنید.
  2. از فردای embeding فعالیت‌های خود را به طور آهسته شروع کنید.
  3. به مدت یک هفته ورزش نکنید و بعد از یک هفته با ورزش سبک شروع کنید.
  4. به مدت یک هفته استخر، سونا و جکوزی نروید.
  5. تا دو الی سه روز بعد از embeding سینه از لباس زیر استفاده نکنید یا از لباس‌ زیر طبی استفاده کنید.
  6. از ماساژ دادن ناحیه کاشت نخ خودداری کنید.

عوارض امبدینگ

نخ embeding از جنس نخ بخیه قابل جذب (نخ کت گوت یا کرومیک، pdo یا pds) می‌باشد. برای کاشت نخ، پزشک متخصص از سوزن مخصوص که مانند اتود می‌باشد استفاده می‌کند. در نهایت نخ کت گوت به اندازه 1 تا 2 سانتی متر در نقاط خاصی از بدن کاشته می‌شود و در زمان 3 تا 4 هفته جذب بدن خواهد شد.

در embeding از نخی استفاده می‌شود که در تمام جراحی‌ها و بخیه‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کاشت مقداری از این نخ در قسمت هایی از بدن، هیچ عارضه ای بوجود نخواهد آمد. به ویژه در نخ‌های PDO می‌توان به جرات گفت هیچ‌گونه عوارضی را در پی نخواهد داشت. این نخ‌ها همچنین به دلیل ماندگاری بالا و جذب در طولانی‌مدت از محبوبیت بالایی برخوردارند.

اگرچه قرار دادن نخ برای کاهش وزن موثر است، اما عوارض جانبی احتمالی داشته باشد. بنابراین برای کاهش عوارض امبدینگ باید به نکاتی توجه کرد.

1. از قبل وضعیت جسمانی خود را اطلاع دهید

قبل از جاسازی نخ در نقاط طب سوزنی، کسانی که نیاز به جاسازی نخ دارند، باید پزشک را از وضعیت فیزیکی خود و داروهایی که در حال حاضر استفاده می‌کنند مطلع کنند تا از درگیری و ناراحتی جلوگیری کنند.

2. به آرامی ناحیه مورد نظر را فشار دهید تا تورم کاهش یابد

پس از قرار دادن نخ برای کاهش وزن، زخم را با پنبه فشار دهید، نوار تنفسی را روی آن قرار دهید و بعد از حدود 3 تا 4 ساعت آن را بردارید. بعد از دفن کمی درد ایجاد می شود. توده ها ناپدید می شوند و فشار دادن و ورز دادن به شدت توصیه نمی شود.

3. رژیم غذایی و ورزش را کنترل کنید

در طول یا بعد از کاهش وزن، کمتر بخورید و بیشتر حرکت کنید و رژیم غذایی بعد از امبدینگ را رعایت کنید، اثر کاهش وزن بهتر است، نشاسته را 1/3 یا نصف کاسه برای هر وعده غذایی کاهش دهید، 3 وعده سبزیجات، 2 وعده میوه، 1 وعده سبزیجات، حدود 1 وعده سبزیجات پخته، 1 وعده میوه حدود 1 مشت بزرگ، 3 بار در هفته هر بار به مدت 30 دقیقه ورزش کنید.

4. افرادی که نباید امبدینگ شوند

کسانی که پاهای خرچنگ ورم کرده یا دیابت دارند برای گذاشتن نخ مناسب نیستند، زیرا اولی ممکن است باعث ایجاد زخم های ناخوشایند شود و زخم های دوم سخت تر بهبود می یابند. اگر پوست زخم، زخم، بیماری پوستی و غیره داشته باشد، برای گذاشتن نخ مناسب نیست. فیزیولوژیک زنانه قرار دادن نخ در دو روز اول پریود ممکن است از جریان خون قاعدگی جلوگیری کرده یا آن را افزایش دهد، بنابراین بهتر است از آن اجتناب کنید.

5.کسانی که بهتر است انجام امبدینگ را به آینده موکول کنند

دیر بیدار ماندن دیروز، گرسنگی، زیاد خوردن و مستی برای نخ انداختن مناسب نیست، زیرا بدن در حالت ضعیفی است. چرخه تسریع می شود و همچنین باید از جاسازی نخ اجتناب شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345