لاغری سریع با تکنولوژی آر اف رادیوفرکانسی

تکنولوژی آر اف بدون درد است
94 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-04-17 توسط فاطمه نیازی

اگر دچار چاقی موضعی هستید و نمی دانید کدام روش برای برطرف کردن لاغری موضعی مناسب است، ما به شما تکنولوژی آر اف را پیشنهاد می کنیم.

تکنولوژی آر اف مخفف عبارت رادیو فرکانس (Radio Frequency) است که یک نوع تابش الکترومغناطیسی است. لاغری موضعی یک روش برای کاهش چربی در نواحی خاصی از بدن است.

برای این منظور می توان از روش های مختلفی مانند ورزش، رژیم غذایی، دارو، تزریق، لیپوساکشن و دستگاه های الکترونیکی استفاده کرد.

یکی از این دستگاه ها، دستگاه RF است که با وارد کردن امواج در ناحیه مورد نظر، باعث گرم شدن و سوختن چربی های زیر پوستی می شود. به وسیله این روش، سلول های چربی تجزیه شده و منقبض می شوند.

علاوه بر آن، کلاژن سازی پوست نیز بیش تر شده و پوستی جوان خواهید داشت. گرمایی که توسط تکنولوژی آر آف به ناحیه مورد نظر وارد می شود، توسط متخصص کنترل می شود تا بیش از حد مورد انتظار گرم نشود.

میزان گرمای تکنولوژی آر اف در حد تابش مستقیم نور خورشید است و بیمار را اذیت نمی کند. قبل از انجام این عمل، باید جلسه ای با پزشک خود بگذارید تا طول درمان را به شما اعلام کند. زیرا متناسب با بدن افراد، تعداد جلسات متغیر خواهد بود.

فهرست مطالب

کاهش وزن به وسیله تکنولوژی آر اف چگونه انجام می شود؟

یکی از بخش های درمان با تکنولوژی آر اف، آب رسانی است. به این صورت که پزشک از شما می خواهد که قبل و بعد از انجام درمان با تکنولوژی آر اف، به میزان کافی آب بنوشید.

همچنین باید در روزی که جلسه لاغری با تکنولوژی آر اف دارید نیز مقدار کافی آب بنوشید. این اقدام به درناژ لنفاوی در اثرگذاری بیش تر کمک زیادی می کند. بعد از اتمام اولین جلسه، پزشک عکس هایی از ناحیه مورد نظر می گیرد تا در جلسات بعد، نتیجه ها را با هم مقایسه کند.

روش استفاده از تکنولوژی آر اف به این صورت است که یک پد یکبار مصرف توسط پزشک بر روی کمر یا باسن بیمار قرار داده می شود. سپس پد را به دستگاه آر آف وصل می کند تا بتواند انرژی لازم را بر روی محل مورد نظر اعمال کند.

زمان جلسات تکنولوژی آر اف، به بدن بیمار بستگی دارد. اما به طور کلی هر جلسه حدود ۵۰ دقیقه طول می کشد. با تکنولوژی آر آف در زمانی کم، اثر زیادی مشاهده می کنید اما برای این که نتیجه مناسبی بگیرید باید تقریبا ۶ جلسه این کار را انجام دهید.

لاغری با تکنولوژی آر اف

آیا روش تکنولوژی آر آف نیاز به استراحت بعد از درمان دارد؟

خیر. بیمار می تواند بعد از درمان با تکنولوژی آر اف، به فعالیت روزانه خود بپردازد.

تکنولوژی آر اف، یکی از بی خطرترین روش ها برای لاغری است؛ حتی در طول درمان، دستگاه با بدن شخص در تماس نبوده و فرد دردی حس نمی کند.

گرمای ناشی از تکنولوژی آر اف، به قدری نیست که فرد دچار درد یا سوختگی شود.

همانطور که می دانید جراحی برای کاهش وزن علاوه بر سختی ها و دردی که دارد، نیاز به گذراندن دوره طولانی مدت برای بهبود دارد؛ در صورتی که تکنولوژی آر اف، نیاز به رعایت اصول بعد از درمان ندارد.

فرق آر اف با کرایولیپولیز چیست؟

در تکنولوژی آر اف، از حرارت برای چربی سوزی استفاده می کنند ولی در کرایولیپولیز از انجماد برای حذف چربی استفاده می کنند. این دو روش، آسان و بی خطر هستند، ولی تنها تفاوتشان در روش درمان است.

تکنولوژی آر اف با اینکه منطقه بزرگ تری را درمان می کند، اما نیاز به گذراندن جلسات بیش تری دارد. کرایولیپولیزدر هر جلسه، قسمت کوچک تری را درمان می کند و اغلب گذراندن دو جلسه برای این روش لازم است.

تکنولوژی آر اف چه عوارضی دارد؟

در تکنولوژی آر اف، برخی بیماران ممکن است بعد از اتمام درمان، کمی سوزش در محل درمان احساس کنند. اما سوزش آنقدر زیاد نیست که شما را از فعالیت روزانه باز دارد.

قرمز شدن محل درمان کاملا طبیعی است و ممکن است نسبت به تماس فیزیکی کمی واکنش نشان دهد. علائمی که گفته شد موقت هستند و بعد از یک ساعت از بین خواهند رفت.

قرمزی محل درمان نیز ممکن است تا ۲۴ ساعت باقی بماند ولی پس از آن به سرعت محو می شود.

هزینه انجام لاغری تکنولوژی آر اف چقدر است؟

عوامل مختلفی هستند که بر قیمت درمان با تکنولوژی آر اف اثر گذار هستند مانند:

• اندازه ناحیه و تعداد نواحی درمان شده: هر چه ناحیه درمان شده بزرگ ‌تر باشد و تعداد نواحی آن بیش تر باشد، هزینه بالاتر خواهد بود.

• نوع و کیفیت دستگاه آر اف: دستگاه های آر اف مختلفی با قابلیت ها و کارایی های متفاوت وجود دارند که هزینه آن ها نیز متفاوت است.

• پزشکان یا مراکز درمانی: پزشکان یا مراکز درمانی ای که لاغری با آر اف را انجام می دهند، نقش مهمی در تعیین هزینه دارند.

پزشک یا مرکز درمانی با تجربه، دارای مجوز، تخصص و تجهیزات مناسب، هزینه بالاتری می گیرد. برای اطلاع از قیمت دقیق آر اف با ما تماس حاصل فرمایید.

آر اف برای کدام بخش از بدن ضروری تر است؟

بخش هایی از بدن که دچار شل شدگی پوست شده اند، شکم، پهلو، دست و پا باید بر روی آن ها تکنولوژی آر اف انجام شود. همچنین خانم هایی که پس از زایمان دچار افتادگی پوست شکم شده اند نیز باید آر اف انجام دهند.

سفت کردن پوست با تکنولوژی آر اف

لاغری به وسیله تکنولوژی آر اف چه مزایایی دارد؟

سلولیت را کاهش می دهد

وقتی بخشی از بدن دچار تجمع چربی شده و نسبت به سایر اعضا، حجم بیش تری داشته باشد، اندام فرد زیبایی خود را از دست می دهد. آب کردن این نوع چاقی نیز سخت تر است.

چاقی موضعی یا سلولیت، با ورزش یا رژیم غذایی از بین نخواهد رفت و باید از روش های خاصی برای از بین بردن آن استفاده نمایید. یکی از این روش های موثر، لاغری به وسیله تکنولوژی آر اف می باشد.

سلولیت اغلب در ران پا و باسن ایجاد می شود. دستگاه آر اف می تواند به کمک امواج آر اف، چربی های اضافی را تجزیه کرده و منقبض کند.

همچنین بافت بدن را سفت تر کرده و باعث افزایش گردش خون می شود. به این ترتیب در چند جلسه، سلولیت از بین می رود.

چربی بدن را از بین می برد

در کاهش وزن به وسیله ورزش، ممکن است به جز ناحیه مورد نظر، کل بدن شما لاغر شود. یا ممکن است بر اثر رژیم لاغری سنگین، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود.

پس بهترین گزینه برای حذف چربی های اضافی بدن، تکنولوژی آر اف است. علاوه بر آن، به دلیل این که در روش آر اف از مواد شیمیایی استفاده نمی کنند، عوارض بعد از درمان زیاد نخواهد بود.

چربی سوزی

خوش فرم شدن بدن

لیپوساکشن و عمل های مشابه کاهش وزن، باعث شل شدگی و افتادگی پوست می شوند. اما روش آر اف، نه تنها پوست بدن را شل نمی کند، بلکه پوست را سفت و خوش فرم می کند.

کانتورینگ یا شل شدگی پوست بدن، به ویژه در افراد چاقی که وزن کم می کنند، بسیار رایج است. پس اگر به دنبال روش لاغری بدون تغییر شکل بدن خود هستید، باید آر اف را انتخاب نمایید.

مراقبت های قبل از انجام آر اف شامل چه چیزهایی می شوند؟

قبل از انجام آر اف برای کاهش وزن، باید از انجام برخی کارها پرهیز کنید. یکی از این کارها، آفتاب گرفتن می باشد.

متخصص از پذیرش افرادی که آفتاب سوختگی، زخم و یا هر مشکل دیگری دارند خودداری می کند. زیرا با گرمای دستگاه، درد و سوختگی آن ها بیش تر می شود.

اما افرادی که بدنشان را برنز کرده اند، می توانند آر اف انجام دهند. بدن بعضی از بانوان در طول قاعدگی حساس تر می شود، بنابراین بهتر است در این دوره آر اف انجام ندهند.

قبل از انجام آر اف، متناسب با محل درمان از مقداری کرم بی حسی برای سر کردن محل استفاده می کنند. بعد از مدتی این کرم را به وسیله پاک کننده های الکلی از روی محل پاک می کنند تا پزشک درمان آر اف را شروع کند.

پزشک یک پد بر روی محل مورد نظر قرار می دهد تا بتواند به آسانی دستگاه را جا به جا کند. سپس از ژل، کرم یا روغنی برای جلوگیری از خراشیده شدن پوست، استفاده می کند.

بعد از اینکه درمان تمام شد، پزشک از یک ژل لوسیون یا کمپرس سرد در محل مورد نظر استفاده می کنند. زمان درمان به اندازه محل درمان بستگی دارد؛ به صورت کلی درمان حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۹۰ دقیقه به طول می انجامد.

پرهیز از آفتاب گرفتن قبل درمان آر اف

علائم بعد از درمان با دستگاه آر اف و راه های کاهش آن

درمان به وسیله تکنولوژی آر اف در برخی افراد می تواند عوارضی داشته باشد مانند:

وارد شدن چربی های آب شده به خون که مقداری از چربی ها در خون باقی می ماند، بالا رفتن کلسترول خون، امکان مبتلا شدن به کبد چرب، امکان بروز سکته های قلبی و مغزی

پس از انجام آر اف، باید نکات زیر را رعایت کنید.

• به اندازه کافی آب مصرف کنید.

• بعد از درمان بهتر است که پوست خود را با موادی مانند ژل آلوئه ورا مرطوب و خنک کنید.

• از فعالیت های فیزیکی سخت، پرهیز نمایید.

• حداقل تا سه روز بعد از درمان، هر روز دولیتر آب بنوشید و ورزش های سبک انجام دهید تا سیستم لنفاوی بدن شما تحریک شود و چربی هایتان دفع شوند.

آیا تکنولوژی آر اف برای کاهش وزن دائمی است؟

درمان لاغری با این تکنولوژی، دائمی است و اگر رژیم غذایی را رعایت کنند، بازگشت به وزن اولیه غیر ممکن خواهد بود.

ولی در صورتی که فرد بیش از اندازه بخورد و غذاهایی که مصرف می کند پر کالری باشند، اثر آر اف خنثی می شود و دوباره به اضافه وزن دچار می شود.

پس از انجام آر اف، بدن چگونه چربی های شکسته شده را دفع می کند؟

اشعه های آر اف با عبور از پوست، بافت های زیرین را گرم کرده و سلول های چربی را می شکند و ذوب می کند.

سپس چربی های مایع توسط سیستم لنفاوی و خون جذب شده و از طریق کبد و کلیه ها دفع می شوند.

آر اف همچنین با تحریک سلول های فیبروبلاست، تولید کلاژن و الاستین را در پوست افزایش می دهد.

کلاژن و الاستین دو پروتئین حیاتی برای سلامت، جوانسازی و سفت شدن پوست هستند. با افزایش این دو پروتئین، پوست جوان، لطیف، صاف و زیبا تر می شود.

لاغری با آر اف در مقابل سایر روش های لاغری، چندین مزیت دارد که عبارتند از:

غیرتهاجمی بودن: در این روش هیچ برش، خونریزی، نخ، بخیه یا زخم وجود ندارد و فقط با استفاده از گرما، چربی ها را حذف می کنند.

بدون درد بودن: در این روش هیچ درد یا ناراحتی قابل توجهی برای بیمار به وجود نمی آید و فقط حس گرمای خفیف در منطقه درمان دیده می شود.

بدون آسیب زدن به پوست بدن: در این روش هیچ جای زخم، کبود شدگی، التهاب یا عفونت روی پوست به جا نمی ماند و پس از درمان پوست صاف خواهد شد.

شکل پوست تغییر نمی کند: در این روش هم زمان با حذف چربی های مازاد، پروتئین های کلاژن و الاستین تولید می شوند؛ به این ترتیب باعث جوانسازی پوست می شوند.

استفاده از تکنولوژی آر اف برای کاهش وزن از انجام عمل جراحی بسیار بهتر است. در بخش بعدی درباره معایب جراحی لاغری توضیح می دهیم.

معایب جراحی لاغری

• بیمار دچار ریفلاکس معده می شود.

• ممکن است بیهوشی برای بیمار خطراتی داشته باشد.

• بیمار احساس تهوع و استفراغ دارد.

• آماس مری

• نمی تواند بعضی از از غذاها را مصرف کند.

• ممکن است عفونت کند.

• انسداد معده

• احتمال افزایش وزن و جواب ندادن عمل جراحی وجود دارد.

• سندروم دامپینگ که فرد احساس تهوع و سرگیجه دارد.

• ممکن است بیمار با افت قند خون مواجه شود.

• سوء تغذیه و زخم معده از علائم شایع در افرادی که جراحی لاغری کرده اند، می باشد.

• فتق های شکمی

با رعایت نکاتی که پزشک توصیه می کند، عوارض بالا کاهش می یابد ولی به طور کلی عمل جراحی برای کاهش وزن بسیار سخت و پر خطر می باشد.

معایب جراحی لاغری

آیا استفاده از عمل جراحی برای کاهش وزن خطر مرگ هم دارد؟

بله. احتمال مرگ افراد در حین عمل جراحی لاغری وجود دارد. ولی خطرناک تر از آن، چاقی بیش از اندازه است که خطر مرگ نیز دارد.

افراد چاق بیش تر در معرض بیماری هایی مانند سرطان و بیماری قلبی عروقی هستند.

عمل جراحی برای کاهش وزن، یک روش پزشکی است که با تغییر ساختار معده و یا روده، مقدار غذای مصرفی و قابل جذب را کاهش می دهند.

این روش برای افرادی که دارای اضافه وزن شدید یا چاقی هستند و نتوانسته اند با رژیم غذایی و ورزش وزن خود را کنترل کنند، توصیه می شود.

عمل جراحی برای کاهش وزن ممکن است منجر به کاهش قابل توجه وزن، بهبود شاخص توده بدنی (BMI)، کاهش خطر بروز بیماری های مرتبط با چاقی مانند:

دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سکته قلبی و سکته مغزی شود. اما عمل جراحی برای کاهش وزن همچنین خطرات و عوارض جانبی خود را دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای انجام آن به آن ها توجه کرد.

یکی از خطرات مهم این روش، خطر مرگ حین یا پس از عمل است.

خطر مرگ حین یا پس از عمل جراحی لاغری بستگی به چندین عامل دارد که عبارتند از:

نوع عمل: برخی از روش های جراحی لاغری پیچیده تر و خطرناک تر از سایر روش ها هستند. به طور کلی، روش هایی که باعث تغییر در میزان جذب غذا می شوند، مانند گاستریک یا تقسیم روده با دئودنال سوئیچ، خطر بالاتری نسبت به روش هایی که فقط حجم معده را کاهش می دهند، مانند گاستریک باندینگ یا گاسترکتومی، دارند.

سن و جنس: برخی از مطالعات نشان داده اند که سن و جنس نقش مهمی در خطر مرگ حین یا پس از عمل جراحی لاغری دارند. به طور کلی، این عمل برای افراد سالمند و مرد خطر بیش تری نسبت به جوانان و زنان دارد.

شدت چاقی: شدت چاقی یک عامل بسیار مهم در میزان خطر مرگ حین یا پس از عمل جراحی لاغری است. به طور کلی، افراد با BMI بالاتر، ریسک و خطر بالاتری نسبت به افراد با BMI پایین تر دارند.

وجود بیماری های دیگر: افرادی که علاوه بر چاقی، بیماری های خطرناک دیگری نیز دارند، خطر مرگ بیش تری دارند.

چگونه عوارض عمل جراحی لاغری را کاهش دهیم؟

سبک زندگی: سبک زندگی پس از عمل جراحی لاغری نقش مهمی در میزان خطر آن دارد.

افرادی که به رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی، پیگیری پزشکی و روانشناسی و خودداری از سیگار و الکل پایبند هستند، با خطر کم تری نسبت به افرادی که این موارد را رعایت نمی کنند روبرو هستند.

کیفیت مراقبت های پزشکی: کیفیت مراقبت های پزشکی قبل، حین و پس از عمل جراحی لاغری نقش مهمی در جلوگیری از خطرات بعد از عمل دارد.

افرادی که توسط پزشکان و تیم های حرفه ای و با تجربه در بیمارستان های مجهز و با استانداردهای بالا درمان می شوند، خطر کم تری نسبت به افرادی که توسط پزشکان و تیم های غیرحرفه ای و بدون تجربه در بیمارستان های نامناسب درمان می شوند، دارند.

عمل بای پس معده برای کاهش وزن

بای پس معده چیست؟عمل بای پس معده یک نوع جراحی لاغری است که با تغییر شکل و عملکرد دستگاه گوارش، به شما کمک می کند تا وزن اضافه خود را کاهش دهید.

همچنین بیماری هایی نظیر دیابت، خطر سکته قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.عمل بای پس معده یک نوع جراحی (Roux-en-Y) است که در آن، جراح یک قسمت کوچک از معده را از بقیه جدا کرده و به آن یک کیسه کوچک وصل می کند.

سپس جراح قسمت اول روده کوچک را قطع کرده و آن را به کیسه معده وصل می کند. در نتیجه، غذای بلعیده شده به این کیسه معده می رود و سپس به روده کوچک منتقل می شود، در حالی که بخش اصلی معده و قسمت اول روده کوچک را دور زده است.

عمل بای پس معده برای لاغری، چه خطرات و عوارضی دارد؟

مانند هر عمل جراحی دیگری، عمل بای پس معده نیز خطرات و عوارض جانبی خود را دارد که ممکن است در کوتاه مدت یا بلند مدت رخ دهند.

خطرات و عوارض جانبی مرتبط با عمل جراحی عبارتند از:

خونریزی زیاد، عفونت ، واکنش نامطلوب به بیهوشی ، لخته خونی ، مشکلات تنفسی یا ریوی ، سندروم دامپینگ (حالت تهوع، اسهال، تعریق، لرز و سرگیجه پس از خوردن غذای شیرین یا چرب) ، کمبود ویتامین و مواد معدنی ، زخم معده یا روده ، سرطان روده ، افسردگی یا اختلالات روانشناسی ، افزایش خطر بروز بیماری های کبدی

جوان سازی و زیبایی پوست به وسیله تکنولوژی آر اف

دستگاه آر اف، امواج آر آف را با فرکانس های بالا ایجاد می کند سپس آن امواج را از محل درمان عبور می دهد. به این ترتیب، نزدیک به ۴۴ درجه سانتی گراد حرارت به محل درمان وارد می شود.

این روش برای بخش های مختلف بدن مانند: شکم، ران پا، پهلو، سینه، غبغب و … انجام می شود.

به وسیله این دستگاه، علاوه بر کاهش وزن، کلاژن سازی پوست بیش تر می شود، پف زیر چشم از بین می رود، سیاهی زیر چشم برطرف می شود، چروک های ریز صورت مانند خط خنده، خط اخم و … از بین می روند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از شل شدن پوست، داشتن غبغب، گونه، و گردن رنج می برید، باید از تکنولوژی آر اف استفاده نمایید.

فقط باید این نکته را بگوییم که استفاده از این دستگاه برای خانم هایی که باردار هستند، افرادی که فلزی مانند ایمپلنت فلزی در دهان خود دارند، کسانی که عفونت پوستی دارند مناسب نیست.

جمع بندی

تکنولوژی آر اف، روشی آسان و بدون درد برای لاغری است. به وسیله این دستگاه می توانید علاوه بر کاهش وزن، پوست خود را جوان تر کنید.

اگر پوستتان چروک شده یا در نقاطی از بدنتان افتادگی و شل شدگی پوست دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از دستگاه آر آف استفاده نمایید.

یکی از مزیت های استفاده از دستگاه آر اف، نداشتن عوارض است. فقط ممکن است بعد از انجام آر اف، کمی قرمزی و خارش احساس کنید که بعد از گذشت چند ساعت بر طرف می شوند.

همانطور که می دانید استفاده از جراحی برای کاهش وزن، عوارض زیادی دارد و حتی ممکن است خطر مرگ داشته باشد؛ اما دستگاه آر آف روشی بی خطر برای کاهش وزن و جوانسازی پوست به حساب می آید.

پس اگر از ورزش و رژیم های سخت لاغری خسته شده آید و به دنبال روشی آسان برای لاغری می گردید، آر آف بهترین انتخاب است.

2 دیدگاه دربارهٔ «لاغری سریع با تکنولوژی آر اف رادیوفرکانسی»

  1. الناز دوست محمدی

    من در کلینیک شما آر اف انجام دادم و خیلی راضی هستم. ممنون از زحماتتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345