5 روش لاغری با طب سنتی و دمنوش گیاهی لاغری برای کاهش اشتها

لاغری با طب سنتی چگونه است؟
90 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-04-22 توسط مهنوش فرهمندیان

اگر نمی خواهید در روند کاهش وزن خود از جراحی استفاده کنید، طب سنتی بهترین انتخاب است.

برای لاغری با طب سنتی می توانید به صورت طبیعی و با راهکارهایی که ارائه می دهیم، وزن خود را به آسانی کم کنید.

ما در این مطلب راه های کاهش وزن و کاهش اشتها را به شما معرفی می کنید. 5 روش لاغری با طب سنتی را برای شما آورده ایم.

سویا بخورید

خوردن سویا می تواند باعث کاهش وزن شود. پس سعی کنید در وعده های غذایی خود، از سویا استفاده کنید.

پروبیوتیک مصرف کنید

مطالعات دانشمندان نشان داده است که مصرف پروبیوتیک ها باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود. با لاغری با طب سنتی به وسیله مصرف پروبیوتیک ها نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت.

چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز، یکی دیگر از روش های لاغری با طب سنتی می باشد. با چای سبز، متابولیسم سرعت بیش تری یافته و به سرعت وزن کم می کنید.

بادکش درمانی کنید

یکی از راه های لاغری با طب سنتی، بادکش درمانی است. بادکش باعث بالا رفتن متابولیسم می شود؛ به این ترتیب فرد وزن کم می کند.
با بالا رفتن سن، گردش خون ضعیف تر می شود. با بادکش درمانی می توانید مویرگ های بدن را باز کنید و به تسریع رشد و ترمیم سلول های بدن کمک می کنید. همچنین طب سوزنی و ماساژ درمانی نیز در لاغری بسیار مؤثر هستند.

لاغری با طب سوزنی بادکش

دمنوش لاغری مصرف کنید

یکی از رایج ترین شیوه های لاغری با طب سنتی، نوشیدن دمنوش های لاغری است که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل جزو گیاهانی با طبع گرم به حساب می آید و به همین دلیل باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شما می شود. برای کاهش وزن و لاغری با طب سنتی، زنجبیل را تکه تکه کنید و پس از خشک کردن، آن را در چای خود بریزید.

این دمنوش در کم کردن اشتها، بسیار مؤثر عمل می کند.

دمنوش لاغری دارچین

دمنوش دارچین، دارای طبعی گرم می باشد. دمنوش دارچین علاوه بر کاهش وزن، باعث کنترل کردن قند خون نیز می شود و این امر در کم شدن اشتها نیز مؤثر است.

این دمنوش را می توانید به صورت آب جوش و پودر دارچین یا با اضافه کردن چوب دارچین به چای، مصرف کنید.

چای ماچا

چای ماچا، یکی دیگر از روش های لاغری با طب سنتی است که چندین برابر چای سبز، اثر گذار است. با نوشیدن این چای، می توانید در زمان کم تری وزن خود را کم کنید.

دمنوش لاغری قهوه سبز

قهوه سبز یا همان قهوه خام به علت داشتن کافئین زیاد، باعث بالا رفتن متابولیسم می شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

برای اینکه تأثیر بیش تری بگیرید باید در کنار مصرف این دمنوش به ورزش بپردازید. بهتر است دمنوش قهوه سبز را صبح ها بنوشید تا اثر بیشتری داشته باشد. این دمنوش در لاغری با طب سنتی بسیار موثر است.

دمنوش لاغری هل

هل دارای انواع مختلفی می باشد مانند: هل سبز، هل سیاه و هل سفید. هل فیبر زیادی دارد؛ به همین دلیل باعث کاهش اشتها در فرد می شود و باعث افزایش سوخت و ساز در فرد می شود. علاوه بر آن ملاتونین موجود در آن برای کاهش وزن بسیار مفید است.

دمنوش لاغری ریبوس

ریبوس آنتی اکسیدان زیادی دارد. و میزان آنتی اکسیدان آن از چای سبز و چای سیاه نیز بیش تر می باشد. این آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد را تخریب می کنند.

این چای را می توانید بعد از خوردن غذا نیز بنوشید؛ زیرا مانند دیگر چای ها، از جذب آهن جلوگیری نمی کند. این چای نقش زیادی در جلوگیری از ایجاد چربی بدن و لاغری با طب سنتی ایفا می کند.

دمنوش ریبوس

دمنوش لاغری گل محمدی

در کتاب لاغری با طب سنتی، به دمنوش لاغری گل محمدی نیز تاکید شده است. همانطور که می دانید، با گرفتن رژیم، ممکن است علاوه بر کاهش سایز دور کمر، دست و پا و صورت شما نیز لاغر شود.
اما با نوشیدن دمنوش گل محمدی، بدن شما هیدراته خواهد ماند. یعنی بدن شما در طول دوره رژیم، آب کافی دارد. این دمنوش باعث می شود تا بدن انسان، سدیم بیش تری را دفع کند. به این ترتیب باعث سم زدایی بدن می شود.

دمنوش لاغری جینسینگ

جینسینگ بسیار متنوع است و از دمنوش های موثر در لاغری با طب سنتی محسوب می شود؛ از گونه های آسیایی تا آمریکایی آن وجود دارد. با خوردن جینسینگ، سوخت و ساز بدن شما افزایش می یابد. مصرف این ماده باعث می شود که در کل روز انرژی زیادی داشته و سرحال باشید.
علاوه بر آن این ماده، در کنترل کردن قند خون بسیار مؤثر است. بهتر است قبل از انجام ورزش دمنوش جینسینگ بنوشید تا انرژی کافی داشته باشید.

دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

دمنوش قاصدک و نعناع، باعث افزایش سلامتی کبد می شود. کبد وظیفه دارد که سم های بدن را دفع کند؛ بنابراین در سوخت و ساز بدن بسیار اثرگذار است.

سلول های کبدی، باعث استفاده مفید از چربی های بدن و افزایش چربی سوزی می شوند.
کبد همچنین اشتها را کنترل می کند. با خوردن این دمنوش لاغری، کبدی سالم خواهید داشت. بهتر است علاوه بر مصرف این دمنوش، ورزش کنید تا روند کاهش وزن و لاغری با طب سنتی، سرعت گیرد.

دمنوش مریم گلی برای لاغری با طب سنتی

از دیگر دمنوش های لاغری در طب سنتی، دمنوش مریم گلی می باشد. با مصرف این دمنوش در مدت کمی تأثیر آن را مشاهده خواهید کرد. این دمنوش طبع گرم و خشک دارد و علاوه بر کاهش وزن، باعث آرامش اعصاب نیز می شود.

استفاده از برگ های مریم گلی، برای برطرف کردن سوء هاضمه، دل درد و نفخ معده بسیار اثر گذار است.

علاوه بر آن دمنوش مریم گلی، دارای آنتی اکسیدان زیادی به منظور پاکسازی بدن می باشد. این دمنوش کلسترول بد خون را کم کرده و بهتر است هر روز کمی از آن بنوشید.

دمنوش مریم گلی

دمنوش زرشک برای لاغری

زرشک دارای خواص درمانی زیادی است. این گیاه در مناطق معتدل می روید. با نوشیدن این دمنوش در طول روز، سوخت و ساز بدن افزایش یافته و به تدریج وزن کم می کنید.

دمنوش رازیانه برای کاهش وزن و لاغری با طب سنتی

دمنوش رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و چربی سوزی را سرعت می بخشد. با نوشیدن این دمنوش، کالری ها به سرعت مصرف می شوند. همچنین این دمنوش باعث هضم بهتر مواد مغذی می شود.

دمنوش لاغری اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس، در درمان فشار خون بالا، دیابت و مشکل بی خوابی نیز بسیار مؤثر است.

این دمنوش با آنتی اکسیدان بالایی که دارد به سم زدایی روده ها می پردازد. در نهایت باعث افزایش چربی سوزی و کم کردن وزن می شود.

دمنوش زردچوبه برای لاغری با طب سنتی

دمنوش زردچوبه نیز یکی از شیوه های لاغری با طب سنتی است که باعث چربی سوزی در بدن می شود.

دمنوش به لیمو برای کاهش وزن

به لیمو به دلیل خواص متعددی که دارد؛ در لاغری با طب سنتی و طب سوزنی استفاده فراوانی دارد همچنین در درمان بیماری های زیادی از آن استفاده می شود. این دمنوش علاوه بر داشتن خاصیت ضد التهابی در کاهش استرس نیز بسیار مؤثر است.
علاوه بر آن، دمنوش به لیمو در کاهش وزن نیز بسیار مؤثر است. این دمنوش باعث کم شدن اشتها شده و میزان ورود کالری به بدن را کاهش می دهد. با خوردن این دمنوش، دیگر میل زیادی به خوردن شیرینی ندارید.
بهتر است این دمنوش را میان هر وعده غذایی خود، مصرف کنید. همچنین در برطرف کردن مشکلات معده و سوء هاضمه نیز بسیار مؤثر است.

اگر ورزشکار هستید بهتر است دمنوش به لیمو مصرف نمایید؛ زیرا با تقویت عضلات، از صدمه دیدن بدن جلوگیری می کند.

دمنوش زیره برای کاهش وزن

زیره جزو ادویه های پر استفاده به حساب می آید که در غذاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و طعم و رایحه خوبی دارد. همچنین با دمنوش زیره می توانید چربی های شکم و پهلو خود را از بین ببرید.
زیره خواص زیادی دارد؛ با خوردن این معجون سیستم ایمنی بدن شما تقویت می شود و پوست، قلب و سیستم گوارشی شما بهبود می یابد.
زیره کلسترول را کاهش می دهد و چربی خون را کم می کند. بنابراین چربی سوزی را بیش تر می کند. زیره دارای فیبر است که اشتها را کم می کند و تا مدتی طولانی شما را سیر نگه می دارد.

دمنوش چای سفید

چای سفید در مقابل چای سبز و چای سیاه، شیرین تر است. چای سفید از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. این چای یکی از روش های مؤثر لاغری با طب سنتی به حساب می آید.

جمع بندی

در این مطلب اصول لاغری با طب سنتی را برای شما شرح داده ایم. با رعایت نکات فوق می توانید در زمانی کم و به آسانی به وزن ایده آل خود برسید. بهتر است علاوه بر مصرف دمنوش های لاغری، به ورزش بپردازید تا نتیجه بهتری بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345