اثر طب سوزنی برای لاغری+فواید طب سوزنی برای لاغری و کاهش وزن

طب سوزنی برای لاغری با کلینیک ویستان
91 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-02-09 توسط افسانه قاسمی

طب سوزنی برای لاغری در درمان بیماری های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از آن ها چاقی موضعی است.

در روش لاغری با طب سوزنی، سوزن ها را در نقاط خاصی وارد کرده و انرژی موجود در آن نقطه از بدن را تحریک می کنند. این روش از گذشته تا کنون مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

طب سوزنی برای لاغری

فهرست مطالب

چگونه با طب سوزنی لاغر می شویم؟

در طب سنتی کشور چین، سوزن های نازکی را در نقاط طب سوزنی فرو می برند. این روش امروزه بویژه در آمریکای شمالی بسیار رایج است.

با انجام دادن طب سوزنی، انرژی چی آزاد می شود و با جریان یافتن آن، شخص علاوه بر کاهش وزن، سلامتی خود را بدست می آورد.

انرژی چی در طب سوزنی، انرژی ای است که با جریان یافتن آن، فرد سالم و شاداب می ماند. طب سوزنی هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی برای کاهش وزن مفید است.

زیرا علاوه بر کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن، از زیاده روی در خوردن غذا در هنگام عصبانیت، استرس و … جلوگیری می کند.

آزادسازی انرژی چی

با انجام طب سوزنی علاوه بر کم کردن وزن، چه اتفاقی می افتد؟

طب سوزنی خواص زیادی دارد. از آن در درمان دردهای مفصلی در سالمندان، درمان میگرن، ناباروری و … استفاده می کنند.

برای انجام طب سوزنی باید اول پزشک از سابقه بیماری و حساسیت شما آگاه شود. سپس با توجه به سوابق، به شما سفارش ها و مراقبت های قبل از طب سوزنی را می گوید.

پزشک متخصص با توجه به علت چاقی مانند: پرخوری، تیروئید و متابولیسم آهسته بهترین روش درمان را به شما توصیه می کنند.

درمان ناباروری

روش انجام طب سوزنی برای لاغری چگونه است؟

در طب سوزنی از سوزن های استریل شده و یک بار مصرف استفاده می کنند. این سوزن ها بعد از فرو رفتن در بدن، خونریزی و درد ندارند.

این سوزن ها بعد از وارد شدن به بدن، باید حدود ۳۰ دقیقه در محل باقی بمانند. افرادی که طب سوزنی انجام داده اند، این روش را به عنوان روشی بدون درد و مؤثر برای لاغری شکم و درمان بیماری ها دانسته اند.

آیا طب سوزنی در لاغری تاثیر دارد؟

در طب سوزنی برای لاغری، لازم است که پزشک سوزن ها را در نقاط خاصی در گوش فرو کند. به این ترتیب انرژی چی در جریان بوده و چربی سوزی شروع می شود.

از نظر علمی با این کار، هورمون های مربوط به اشتها را تحریک کرده و باعث کاهش اشتها می شوند. در طب سنتی برای لاغری، دو نوع هورمونی که در کاهش وزن اثر گذار هستند را تحریک می کنند که یکی از آن ها هورمون گرلین است که میزان اشتها را کنترل می کند. دومین هورمون مؤثر در کاهش وزن لپتین نام دارد که این هورمون مقدار چربی جمع شده و متابولیسم را تنظیم می کند.

چگونه طب سوزنی برای لاغری اثر بیش تری دارد؟

پژوهش هایی بر روی طب سوزنی در ناحیه گوش در مقابل دیگر نواحی بر روی زنان دارای اضافه وزن انجام شده که نشان داده است؛ طب سوزنی گوش اثر بیش تری بر روی وزن افراد داشته است. افرادی که طب سوزنی گوش انجام داده بودند حدود ۸ کیلو لاغر تر شده بودند. پژوهش های دیگری نشان داده اند که لاغری با طب سوزنی باعث آزاد شدن اندورفین شده و شادی آور هستند. به همین دلیل بیماران پس از انجام طب سوزنی احساس آرامش و شادی می کنند.

بعد از لاغری با طب سوزنی تغذیه بعد از طب سوزنی چگونه است؟

همان طور که گفته شد طب سوزنی یک روش طب سنتی چینی است که با استفاده از سوزن های بلند و نازک در نقاط خاصی از بدن میتواند برای لاغری و درمان برخی از بیماری ها مفید باشد . تغذیه بعد از طب سوزنی برای حفظ نتایج لاغری بدن و بهبود سلامت بدن بسیار مهم است. برای پاسخ به سوال بعد از طب سوزنی چی بخوریم می توان گفت:

 بعد از لاغری با طب سوزنی غذاهای سالم و متنوع که حاوی فیبر، ویتامین، آنتی اکسیدان، امگا ۳، پروتئین، کلسیم و آهن هستند، مصرف کنید. غذاهای سالم به بهبود سوخت و ساز بدن، سیستم ایمنی، پوست، عضله، استخوان و خون کمک می کنند. از مصرف نمک، شکر، کره  و چربی های حیوانی خودداری کنید زیرا باعث افزایش وزن، التهاب و آسیب به پوست می شوند.

همچنین غذاهایی با طبع سرد و خشک باعث کاهش متابولیسم در بدن می شوند از مصرف این غذاها بکاهید. تا حد امکان از مصرف قهوه و الکل خودداری کنید زیرا باعث تحریک بدن و از بین بردن اثرات طب سوزنی برای لاغری می شوند.

فواید طب سوزنی برای لاغری شکم

طب سوزنی برای لاغری نسبت به دیگر روش ها مزایایی دارد که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم. فواید طب سوزنی برای لاغری شکم عبارتند از:

هضم غذا آسان می شود

با انجام طب سوزنی برای لاغری، معده و کلیه کارکرد بهتری داشته و سیستم گوارش بهتر می شود. همچنین مواد مغذی جذب شده و از جذب مواد زیان آور جلوگیری می شود. علاوه بر آن مشکلات روده، یبوست، نفخ و … به وسیله طب سوزنی قابل درمان است.

التهاب را کاهش می دهد

طب سوزنی برای لاغری التهاب روده، ماهیچه و سایر بخش ها را برطرف می کند؛ همچنین متابولیسم را کندتر کرده و باعث سلامتی قلب و هضم آسان غذا می شود. علاوه بر آن میزان استرس اکسیداتیو را کم کرده و وزن بدن را به صورت طبیعی کاهش می دهد. این روش از احتباس آب نیز جلوگیری می کند.

کنترل تولید هورمون

اگر ساخت هورمون از میزانی بیش تر شود، سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن نیز آسیب می بینند. با انجام طب سوزنی می توانید تولید هورمون را در بدن کنترل نمایید.

باعث افزایش متابولیسم می شود

در طب سوزنی برای لاغری، با سوزن هایی ناحیه تیروئید را تحریک می کنند که این امر کارکرد غده هیپوفیز را که با متابولیسم ارتباط دارد بالا می برد. به این ترتیب با انجام کارهای روزانه، پیاده روی و ورزش، بیش تر از قبل وزن کم می کنید.

آرامش بخش است

با تحریک نقاط طب سوزنی علاوه بر کاهش وزن، به آرامش و نشاط می رسید و انرژی (چی) که انرژی سلامتی و آرامش است را فعال کرده و خواب بهتری خواهید داشت.

آرامش بخش

نقاط حساس در طب سوزنی برای لاغری

بدن انسان دارای نقاطی است که با تحریک آن ها می توانیم به درمان بسیاری از بیماری ها و دردهای مفصلی بپردازیم.

طب سوزنی غدد درون ریز می تواند به کنترل هورمون ها پرداخته و سلامتی را تضمین کند. همچنین بخش های مختلف بدن نیز از شیوه های خاصی برای طب سوزنی برخوردار هستند که با استفاده از آن ها به درمان بیماری های مختلف می پردازند.با این نقاط، می توانید بر اشتهای خود نیز نظارت داشته باشید. یکی از نقاط مهم طب سوزنی برای کاهش وزن، ریه ها و طحال می باشد. ولی اصلی ترین و مؤثرترین محل برای کاهش وزن، گوش ها هستند. طب سوزنی برای لاغری به وسیله گوش ها، می تواند شما را به وزن ایده آلتان رسانده و برای همیشه اشتهای تان را تغییر دهد.

نقاط طب سوزنی گوش برای لاغری

پژوهش های که اخیرا دانشمندان انجام داده اند؛ نشان می دهد که طب سوزنی برای لاغری از طریق گوش ها، روشی مؤثر در کاهش وزن بدن به حساب می آید.

این روش از دیگر نقاط بدن نیز مؤثرتر می باشد. گوش انسان دارای عصب های فراوانی است که آن را به سایر نقاط بدن مرتبط می کند.

بر روی گوش های شما، نقاط مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها بدن خود را درمان کنید.

ولی برای این که اثر طب سوزنی گوش زیادتر شود باید از روش های دیگری نیز کمک بگیرید تا روند کاهش وزن شما سرعت گیرد.

طب سوزنی گوش تأثیر زیادی بر متابولیک و هورمون های بدن شما دارد که در کاهش وزن بسیار مؤثر است؛ اما رژیم گیاهخواری و انجام مداوم ورزش نیز باید همراه آن انجام شود تا اثر بهتری داشته باشد.

عوارض طب سوزنی برای لاغری

برای کاهش عوارض طب سوزنی باید نزد پزشکی ماهر بروید تا مطمئن باشید از مهارت کافی برای انجام طب سوزنی برخوردار باشد وگرنه عوارض آن بیش تر می شود.

پزشکان متخصص در زمینه طب سوزنی باید از تجهیزات استریل شده و مناسبی برای طب سوزنی استفاده نمایند؛ پس بهتر است قبل از مراجعه نزد پزشک، تحقیقات لازم را انجام دهید.

طب سوزنی ممکن است عوارضی داشته باشد مانند: درد، خونریزی کمی در محل ورود سوزن به بدن، احساس کوفتگی

روش طب سوزنی برای لاغری به چند جلسه نیاز دارد؟

اگر می خواهید به وزن دلخواهتان برسید باید نزدیک به ۱۵ جلسه طب سوزنی انجام دهید.

اگر بعد از ۱۵ جلسه از وزن خود ناراضی بودید باید بعد از گذشت زمانی دوباره به پزشک خود مراجعه نمایید تا در صورت نیاز، دوباره طب سوزنی انجام شود. تأثیر طب سنتی بر روی افراد مختلف، متفاوت بوده و عدد مشخصی ندارد.

حدودا ۴ کیلو کاهش وزن خواهند داشت ولی با توجه به ورزش، رژیم غذایی و بدن افراد این عدد متغیر است. پس توصیه می کنیم که همراه با طب سوزنی، ورزش کنید تا چربی سوزی کنید و زودتر به وزن مناسب برسید.

طب سوزنی برای لاغری در خانم هایی که حامله هستند

خانم های باردار در طول دوره بارداری و بعد از زایمان ممکن است دچار افتادگی هایی بر روی بدنشان شده باشند. همچنین ممکن است در این دوره وزنشان زیاد شده باشد.

در این شرایط بهتر است طب سوزنی انجام دهند تا بدنشان به حالت اولیه بازگردد. برای این که طب سوزنی اثر بیش تری داشته باشد می توانند به همراه آن از روش امبدینگ نیز استفاده نمایند.

امبدینگ یا همان کاشت نخ های کات گوت، تقریبا شبیه به طب سوزنی است با این تفاوت که در امبدینگ، نخ های قابل جذبی را همراه با سوزن وارد بدن فرد بیمار می کنند.

کاهش وزن بعد از زایمان سخت تر است اما افتادگی ها و ترک های پوستی با امبدینگ تا حد زیادی بهبود می یابند.

طب سوزنی برای لاغری بر روی چه کسانی تأثیر بیش تری دارد؟

اگر می خواهید با طب سوزنی به مقابله با چربی های زائد بپردازید باید بگویم که کم خطرترین روش را انتخاب کرده اید. اما باید بدانید که این روش برای بعضی از افراد مناسب نیست.

اشخاصی که بیماری کم کاری تیروئید و مشابه آن را دارند، به دلیل داشتن متابولیسم پایین، بدنشان سوخت و ساز زیادی ندارد و فرد چاق می شود که این نوع چاقی با روش طب سوزنی برطرف نخواهد شد.

علاوه بر آن خانم هایی که درحال یائسه شدن هستند نیز نتیجه مطلوبی از روش طب سوزنی برای لاغری نخواهند گرفت.

بعضی از مراجعان ممکن است از داروهایی مثل کورتون و فشار خون استفاده کنند که این داروها از کاهش وزن و چربی سوزی جلوگیری می کنند. پس بیمار نتیجه خوبی از طب سوزنی نمی گیرد.

آیا روش طب سوزنی برای لاغری درد دارد؟

اگر می خواهید از روشی بدون درد برای لاغری استفاده کنید؛ در این صورت طب سوزنی بهترین انتخاب است.

ممکن است شایعه شده باشد که طب سوزنی برای لاغری درد دارد و شما را از انجام آن با دارد. اما جای نگرانی نیست زیرا علاوه بر بدون درد بودن لاغری با طب سوزنی، آرامش بخش و شادی آور نیز می باشد.

ممکن است تنتان مور مور شود اما دردی حس نخواهید کرد. ممکن است جلسه اول به دلیل آشنا نبودن با روند کار و عادت نداشتن، کمی برایتان سخت باشد اما با مرور زمان به آن عادت می کنید.

علت این امر آن است که نقطه هایی که انرژی چی در آن جریان دارند برای بار اول است که فعال می شوند. ولی بعد از جریان یافتن انرژی چی، برایتان عادی خواهد شد.

در چه صورت طب سنتی برای لاغری با درد همراه است؟

اگر پزشک از سوزن های ضخیم تری استفاده کند ممکن است درد بیش تری را حس کنید. همچنین وقتی که سوزن در نواحی عمیق تری فرو رود، درد بیش تر می شود.

نوع برند سوزن نیز در میزان درد، بسیار مؤثر است. اگر از پزشکی ماهر در طب سوزنی برای لاغری استفاده نمایید، درد شما کاهش می یابد و حتی در بیش تر موارد دردی حس نخواهید کرد.

زیرا با فشار و تکنیک کنترل شده ای که دارند؛ درد را کاهش می دهند. اگر هنگام انجام طب سوزنی برای لاغری، درد بیش از اندازه ای احساس کردید باید با پزشک خود صحبت کنید. به این ترتیب پزشک متخصص از سوزن های کم تر با فشاری ملایم تر استفاده می کند.

کدام نقاط در طب سوزنی برای لاغری، از درد بیش تری برخوردار هستند؟

بعضی از نقاط طب سوزنی نسبت به دیگر نقاط حساس تر هستند. اگر سوزن به رگ یا عضله شما بخورد، مسلما درد شما بیش تر می شود.

محل هایی مانند دست و پا نیز از درد بیش تری برخوردار هستند. به صورت کلی در نقاطی از بدن که گوشت کمی دارند، درد بیش تری حس می کنید.

مثلا در ناحیه صورت نسبت به شکم، درد بیش تری حس خواهید کرد. همچنین درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

طب سوزنی برای لاغری، شیوه ای است که درد و عوارض زیادی ندارد؛ ولی در نقاطی که گفته شد؛ درد بیش تری دارد و باید به پزشکی متخصص برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بدن، مراجعه کنید. بهترین دکتر طب سوزنی ایران را از ما بخواهید.

مراقبت های بعد از طب سوزنی برای لاغری

بعد از انجام طب سوزنی باید تا ۲۴ ساعت مراقبت کنید. بعد از انجام طب سوزنی حالت خواب آلودگی و کوفتگی طبیعی است.

پس برای این که به زودی بهبود یابید باید استراحت نمایید و خواب کافی داشته باشید. همچنین باید با خوردن مواد مغذی در بهبود وضعیت خود تلاش نمایید.

در این مدت از خوردن مواد مصرفی مانند الکل دوری کنید. همچنین از خوردن کافئین هم دوری کنید. هرگز از کمپرس سرد برای نقاط طب سوزنی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است آزادسازی انرژی با مشکل مواجه شود.

اما استفاده از کمپرس گرم مناسب است.برای عملکرد مؤثرتر طب سوزنی برای لاغری، بهتر است نقاط طب سوزنی را ماساژ بدهید.

درد سوزن اغلب بعد از انجام طب سوزنی تمام می شود. کبودی های محل طب سوزنی نیز بعد از چند روز از بین می رود. اگر از دکتر ماهر طب سوزنی استفاده کنید، عوارض شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

خواب آلودگی

جمع بندی

طب سوزنی برای لاغری روش مناسبی است که بدون داشتن درد و عوارض، وزن شما را کاهش می دهد. پس بهتر است این روش را جایگزین مصرف دارو و دیگر روش ها نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345