درمان خانگی چاقی شکم با غذای گیاهی را در سایت ما جستجو کنید.

درمان خانگی چاقی شکم با رژیم
90 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-01-11 توسط افسانه قاسمی

درمان خانگی چاقی شکم و داشتن شکمی لاغر واندامی خوش فرم یک دغدغه رایج در بین مردم است. حتی افرادی که هیکل مناسبی دارند، می خواهند شکم خود را لاغرتر کنند تا بدنشان را خوش فرم تر کند. همچنین چاقی دور کمر، امکان بروز بیماری قلبی، دیابت و سرطان را بیش تر می کند.

کم کردن وزن، بویژه کاهش وزن و کاهش چربی دور کمر، کارکرد رگ های خونی را بهتر می کند و به این ترتیب، راحت تر می خوابید. در این مطلب، درمان خانگی چاقی شکم را شرح می دهیم.

چگونه با برنامه غذایی گیاهی به درمان چاقی شکم بپردازیم؟

اگر می خواهید کمری لاغر داشته باشید، باید درمان خانگی چاقی شکم را با مواد غذایی ای که پروتئین بالا دارند، امتحان کنید. پروتئین، برای بدن بسیار ضروری است؛ مخصوصا هنگامی که می خواهید وزن کم کنید. پروتئین، متابولیسم را افزایش داده و اشتهای شما را کم می کند. همچنین بر روی چند هورمون در بدن که در کاهش وزن مؤثر هستند، اثر می گذارد.
برخی از موادغذایی مانند: سبزیجات و انواع میوه ها دارای فیبر و آب، به مقدار زیاد هستند که بعد از خوردن آن ها، تا مدت زیادی احساس گشنگی نمی کنید. ادویه هایی مانند: فلفل و دارچین نیز باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند و به کاهش وزن کمک می کنند.

در بخش بعدی، غذاهایی که گیاهی و با پروتئین و فیبر بالا هستند ودر درمان خانگی چاقی شکم نقش دارند را شرح خواهیم داد.

آموزش درمان خانگی چاقی شکم

درمان خانگی چاقی شکم با غذای گیاهی

اگر می خواهید درمان خانگی چاقی شکم را فرا گیرید؛ ما در این بخش غذاهای گیاهی مؤثر در کاهش وزن بدن را به شما معرفی می کنیم.

درمان چاقی خانگی با عدس

یک فنجان عدس پخته شده، نزدیک به ۱۸ گرم پروتئین دارد. شما می توانید عدس را در سوپ یا سالاد بریزید و بخورید و به این صورت روند کاهش وزن تان را سرعت بخشید. عدس مقدار زیادی کربوهیدرات دیر هضم دارد و فیبر خوبی نیز دارد.

همچنین عدس دارای فولات، آهن و منگنز است که همه آن ها برای داشتن بدنی سالم، حیاتی هستند. رژیم لاغری و رژیم غذایی شما باید دارای همه گروه های غذایی اساسی باشد و نباید در آن زیاده روی کنید؛ وگرنه سیستم ایمنی بدن شما، ضعیف خواهد شد.

درمان خانگی چاقی شکم با نخود

نخود، جزو حبوباتی است که دارای پروتئین بالایی می باشد. چند قاشق نخود پخته، نزدیک به ۱۵ گرم پروتئین داشته و دارای آهن زیادی است. نخود دارای کربوهیدرات های پیچیده، فولات، فیبر، پتاسیم، فسفر، منگنز و ترکیبات دیگر است که برای بدن، ضروری هستند. درمان خانگی چاقی شکم به وسیله عدس، بسیار مؤثر می باشد.

درمان خانگی چاقی با دانه تاج خروس و کینوا

این دانه ها گلوتن ندارند و دارای پروتئین زیادی هستند. آمارانت و کینوا نیز پروتئین زیادی داشته و شما را برای زمانی طولانی، سیر می کنند؛ در نتیجه باعث جلوگیری از پر خوری می شوند. از این ترکیبات می توانید به همراه دیگر مواد غذایی گیاهی در درمان خانگی چاقی شکم استفاده نمایید.

درمان چاقی در خانه با اسفناج

اسفناج پروتئین زیادی دارد و در عین حال دارای کالری کمی است. پختن اسفناج، باعث مفید تر شدن آن برای بدن می شود. بخارپز کردن اسفناج باعث نگهداری ویتامین های موجود در آن، آسان شدن جذب کلسیم و پیشگیری از نفخ می شود. پس در درمان خانگی چاقی شکم از اسفناج پخته شده استفاده نمایید.

درمان چاقی شکم با بادام

بادام نیز در درمان خانگی چاقی شکم بسیار مؤثر است. روزانه همراه با برنامه غذایی گیاهی، چند عدد بادام بخورید تا سریع تر لاغر شوید. بادام مقدار زیادی اسیدآمینه ال آرژنین دارد که سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد و به این ترتیب کربوهیدرات ها و چربی های بیش تری خواهید سوزاند.

درمان لاغری شکم خانگی با پنیر کاتیج

پنیر کوتاژ کالری و چربی بسیار کمی دارد. همچنین پروتئین زیادی دارد. این پنیر، دارای مقدار زیادی کلسیم، فسفر، B۱۲ ریبوفلاوین و دیگر مواد مغذی می باشد که برای چربی سوزی لازم هستند.

لاغری شکم با کلم بروکلی

کلم بروکلی جزو سبزیجات بسیار مغذی است که دارای ویتامین C _ پروتئین _ ویتامین K و فیبر است که آن ها در کم کردن وزن، بسیار مؤثر هستند. کلم بروکلی را می توانید پخته یا بخارپز کنید.

درمان خانگی چاقی بدن با جودوسر

جودوسر یکی دیگر از مواد خوراکی بسیار کاربردی در کاهش وزن به حساب می آید. جودوسر می تواند انرژی شما را برای مدت های طولانی تأمین کند و یکی از مغذی ترین موادغذایی در رژیم غذایی گیاهی به حساب می آید.

رژیم خانگی با مصرف کاهو

کاهو حاوی مقدار زیادی آب و فیبر می باشد. اگر کاهو مصرف کنید، تا مدتی طولانی احساس گشنگی و ضعف نخواهید کرد. کاهو به دلیل کم کردن اشتها، یکی از مؤثر ترین مواد خوراکی در رژیم گیاهخواری به حساب می آید. با خوردن کاهو، به دلیل احساس سیری، دیگر پر خوری نخواهید کرد.

رفع چاقی شکم با لوبیا

لوبیا دارای پروتئین و فیبر زیادی می باشد. به همین علت شما را تا مدت زمان زیادی، سیر نگه می دارد. پس می توانید خوراک لوبیا را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

درمان چاقی شکمی با دارچین

دارچین، ادویه ای با طبع گرم به حساب می آید. دارچین با بالا بردن سوخت و ساز بدن، باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود. علاوه بر آن با داشتن طعم و بویی خوب، می تواند غذای شما را خوش طعم کند.

درمان خانگی لاغری شکم با آب

شاید این موضوع که آب در کاهش وزن مؤثر است را تا حالا نشنیده باشید و برایتان عجیب باشد؛ در حقیقت آب، باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و بدنتان را سم زدایی می کند. اگر روزانه به مقدار کافی آب بنوشید، اشتهای شما کم تر می شود. نوشیدن آب مهمترین درمان خانگی چاقی شکم محسوب می شود. برای افزایش اثر آب در رژیم غذایی گیاهی، نکات زیر را رعایت کنید:

تأثیر آب در لاغری
  • دو ساعت پیش از خوردن غذا، آب بنوشید. این اقدام، باعث مصرف کمتر کالری می شود.
  • تکه ای لیمو، نارنج یا نعناع را در آب بریزید تا چربی سوزی بیش تر شود.
  • آب خنک را جایگزین آب شیر کنید. زیرا بدن برای متعادل کردن دمای آب سرد، کالری بیش تری می سوزاند.
  • از خوردن نوشابه و نوشیدنی های شیرین، اجتناب کنید.
  • نوشیدن چای سبز، به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود و چربی سوزی سرعت می گیرد.
  • از مصرف الکل دوری کنید. زیرا الکل سطح استروژن را بالا برده و باعث تجمع چربی در شکم می شود.

درمان خانگی برای لاغری شکم با زردچوبه

زردچوبه در درمان خانگی چاقی شکم بسیار موثر است و خواص زیادی دارد. هم ضد التهاب است و هم سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین از بروز بیماری قلبی، جلوگیری می کند. پس حتما در رژیم گیاهخواری یا رژیم وگان خود، زردچوبه را اضافه کنید.

درمان چاقی شکم با زردچوبه

رفع چاقی شکمی با شکلات

شکلات، سرشار از فیبر است. با خوردن مقدار کمی شکلات، برای مدتی احساس گشنگی نخواهید کرد. خوردن شکلات، اشتهای شما را کم می کند. شکلات تلخ، به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن، گزینه مناسبی برای کاهش وزن و لاغری به حساب می آید. به این ترتیب درمان خانگی چاقی شکم علاوه بر کاهش وزن، اشتهای شما را نیز کم می کند.

درمان چاقی با شکلات

درمان خانگی چاقی شکم با برگه سیب

برگه سیب، به راحتی در بدن هضم می شود و علاوه بر تصفیه خون، باعث پاکسازی روده و معده نیز می شود. برگه سیب دارای فیبر _ ویتامین های B _ کلسیم و آهن است. پس بهتر است از آن در رژیم گیاهخواری استفاده نمایید.

درمان چاقی در خانه با سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان درمان خانگی چاقی شکم تأثیر فوق العاده ای در کاهش وزن دارد. همچنین کالری کمی دارد و از جمع شدن چربی در دور کمر جلوگیری می کند. سرکه سیب، شما را تا مدتی طولانی سیر نگه می دارد. اسید استیکی که در آن وجود دارد، باعث سیر بودن طولانی مدت می شود.

با خوردن سرکه سیب می توانید میزان قند خون را کنترل کنید؛ بویژه پس از خوردن غذاهای پر کربوهیدرات، بسیار مفید است.
سرکه سیب را نباید بصورت مستقیم بخورید؛ بلکه باید آن را با آب ترکیب کرده سپس بنوشید. استفاده از سرکه سیب در سالاد می تواند رژیم غذایی مناسبی باشد. دو یا سه بار در طول روز باید از سرکه سیب در وعده غذایی تان استفاده کنید. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا ممکن است گلوی شما، آسیب ببیند. درمان خانگی چاقی شکم با استفاده از سرکه سیب، تسریع می یابد.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری و درمان چاقی خانگی

دانه کینوا به عنوان یک غذای مغذی و سالم حاوی مقادیر بالای فیبر، پروتئین، منیزیم و پتاسیم است که سبب افزایش سیری، کاهش اشتها، افزایش متابولیسم، تظیم و کاهش فشار خون وجلوگیری از احتباس آب در بدن می شود. مصرف دانه کینوا در طولانی مدت سبب می شود کالری کمتری مصرف کنید و چربی بیشتری بسوزانید. درمان چاقی خانگی با دانه کینوا باعث می شود علاوه بر چربی سوزی وزن اضافه ناشی از آب را از دست بدهید و بدن سالم تری داشته باشید.

طریقه مصرف دانه کینوا برای لاغری و درمان خانگی چاقی شکم بسیار زیاد است مثلا از این دانه می توانید در سالاد و غذاهای مختلف استفاده کنید. در هر ساعتی از روز می توانید آن را مصرف کنید اما بهترین زمان مصرف دانه کینوا در زمان صبحانه یا ناهار است. برخی از راه های مصرف دانه کینوا برای لاغری و درمان خانگی چاقی شکم عبارتند از:

  • استفاده از کینوا به جای برنج، گندم، جو یا ذرت در غلات صبحانه، سالاد، سوپ، خورش، پلو، کتلت، کباب، کیک، مافین، کوکی و دسر
  • ترکیب کینوا با سبزیجات، ادویه جات، پروتئین های حیوانی یا گیاهی، خشکبار، میوه ها و شیرینی ها برای ایجاد تنوع و طعم دهی
  • شستن کینوا قبل از پختن و خیساندن آن برای حذف ساپونین های موجود در پوسته های آن که ممکن است باعث ایجاد نفخ و اسهال شوند.
  • پختن کینوا با آب به نسبت یک به دو و با حرارت ملایم تا آب کاملا در آن جذب شود.
  • نگهداری کینوا پخته شده در یخچال برای حداکثر یک هفته یا در فریزر برای حداکثر سه ماه

جمع بندی

رژیم غذایی گیاهی، مناسب ترین و سریع ترین رژیم برای لاغری به حساب می‌آید که می توانید همراه ورزش، از آن استفاده نمایید. اما برای داشتن برنامه غذایی مناسب، باید با مواد غذایی مختلف آشنا باشید؛ که ما در مطالب بالا مواد غذایی مناسب برای استفاده در رژیم غذایی گیاهخواری و درمان خانگی چاقی شکم را معرفی کرده ایم. پس از مطالعه مطالب بالا، شما می توانید سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

رژیم غذایی بعد از امبدینگ _ رژیم کتوژنیک _ رژیم گیاهخواری چیست؟ _ رژیم گیاهخواری رایگان _ رژیم گیاهخواری برای کبد چرب _ رژیم گیاهخواری در جدول _ رژیم گیاهخواری وگان _ رژیم گیاهخواری 40 روزه _ رژیم گیاهخواری برای لاغری سریع _ رژیم گیاهخواری 15 روزه _ رژیم گیاهخواری نی نی سایت

برنامه غذایی گیاهی _ برنامه غذایی گیاهخواری _ برنامه غذایی خام گیاه خواری _ برنامه غذایی بدنسازی _ برنامه غذایی برای لاغری _ برنامه غذایی برای چاق شدن _ برنامه غذایی سالم _ برنامه غذایی برای افزایش وزن _ غذای گیاهی ایرانی _ غذای گیاهی مجلسی _ غذای گیاهی ساده _ غذای گیاهی خوشمزه _ غذای گیاهی برای مهمانی _ غذای گیاهی نعنا خانم _ غذای گیاهی رژیمی _ غذای گیاهی به انگلیسی _ غذای گیاهی با اسفناج _ غذای گیاهخواری طرز تهیه _ غذای گیاهخواری با برنج

غذای گیاهخواری با قارچ _ غذای گیاهخواری با بادمجان _ غذای گیاهخواری نی نی سایت _ غذای گیاهخواری با کلم بروکلی _ غذای گیاهخواری خوشمزه _ غذای گیاهخواری _ غذاهای گیاهخواری خانم حسینی _ غذای لاغری رژیمی _ غذای لاغری شکم _ غذای لاغری برای شام _ غذای لاغری سریع _ غذای لاغری سریع شکم _ غذاهای لاغری سریع _ غذاهای لاغری شکم و پهلو _ غذاهای لاغری نی نی سایت _ غذاهای لاغری کننده _ غذاهای تناسب اندام _ تغذیه تناسب اندام _ برنامه غذایی تناسب اندام بانوان _ برنامه غذایی تناسب اندام _ غذاهای رژیمی تناسب اندام _ گیاهخواری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345