بررسی نخ کات گوتcatgut در امبدینگ نخ لاغری(لاغری با نخ بخیه)

نخ کات گوت در امبدینگ
90 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-01-14 توسط افسانه قاسمی

نخ کات گوت در امبدینگ را در این مطلب معرفی می کنیم. معمولا افرادی که قصد کاهش وزن دارند و می خواهند به سرعت به وزن ایده آل برسند، شیوه کاشت نخ لاغری (Catgut Chromic) کات گوت را انتخاب می کنند.

این روش به صورت طبیعی آن ها را به تناسب اندام می رساند. نخ لاغری، عوارضی ندارد و برای بدن بسیار مفید است. این نخ ها را در کم کردن دردهای عضلانی و برطرف کردن بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند.

نخ کات گوت چیست؟

نخ کات گوت یک نوع نخ بخیه قابل جذب است که از بافت زیرمخاطی روده گاو و گوسفند یا سروز روده خوک تهیه می شود. نخ کات گوت کرومیک به طور کامل در بدن جذب می شود و نیازی به کشیدن ندارد و به نوعی بهترین نخ امبدینگ برای لاغری محسوب می شود. نخ بخیه کت گوت همچنین برای ساخت راکت تنیس، تیراندازی با کمان و سازهای موسیقی مانند ویولن هم استفاده می شود.

استفاده و خرید نخ امبدینگ کات گوت در مراکز امبدینگ برای کسانی که از چاقی موضعی و عمومی بدن رنج می برند بسیار مرسوم است. امروزه از نخ های مصنوعی مانند نخ PDO در امبدینگ لاغری بیشتر استفاده می شود اما تاثیر نخ کات گوت کرومیک بر لاغری (لاغری با نخ بخیه) از دیرباز مهم بوده و مورد بحث قرار گرفته است.

روش کاشت نخ لاغری چگونه است؟

کاشت نخ لاغری، روشی است که جدیدا و با استفاده از تکنیک طب سوزنی، ابداع شده است. در این شیوه، نخ های قابل جذب، به وسیله سوزن های مخصوصی در نقاط طب سوزنی فرو می روند. به این ترتیب، هم کاشت نخ و هم طب سوزنی، انجام می پذیرد.

نخ کات گوت نقاط طب سوزنی را تحریک می کنند، به این ترتیب باعث باز شدن کانال های انرژی در بدن می شوند.
نقطه ها، بر اساس نوع بیماری تان انتخاب می شوند. نخ های لاغری یا همان نخ کات گوت، بعد از سه هفته جذب بدن می شود. نخ های که در بدن شما کاشته می شوند، به تدریج بدنتان را لاغر تر می کنند. همچنین باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شوند.

بعد از کاشت نخ های لاغری، می توانید به فعالیت بپردازید.

نخ کات گوت در امبدینگ

شیوه لاغری با نخ بخیه کات گوت چگونه است؟

کاشت نخ بخیه کات گوت، روش خوبی در کاهش وزن به حساب می آید. در طب سنتی چینی، علت اصلی چاقی، کارکرد طحال و معده است. آن ها متعادل نبودن انرژی چی و خون را، علت اصلی اضافه وزن می دانند. کم کردن وزن با روش کاشت نخ، می تواند با درمان بیماری ها، ریشه اضافه وزن را در فرد از بین ببرد.

مشکلاتی مانند: کم بودن انرژی یانگ، داشتن یبوست، بلغم، بی خوابی و بیماری های زیاد دیگری، با استفاده از کاشت نخ کات گوت، قابل درمان می باشند.
اگر بیماری های فوق از بین بروند، چاقی نیز دیگر سراغ فرد نخواهد آمد. پس روش کاشت نخ کت گوت را می توان روشی دائمی برای کاهش وزن دانست. همچنین کاشت نخ لاغری، با کم کردن اشتها، اثری همیشگی بر روی فرد می گذارد.

به هرحال بهتر است همراه با کاشت نخ کات گوت به ورزش بپردازید. به این ترتیب شاهد تسریع روند کاهش وزن خواهید بود.

نخ کات گوت در کاشت نخ

آیا رژیم غذایی خاصی در دوره کاشت نخ امبدینگ لازم است؟

در رژیم گرفتن نباید زیاده روی کنید. زیرا با این کار، نه تنها به وزن دلخواه خود نمی رسید، بلکه به خودتان آسیب می زنید. بهتر است در دوره کاشت نخ کات گوت، از رژیم غذایی زیر پیروی کنید:

  • در رژیم غذایی بعد از امبدینگ، به اندازه کافی سبزیجات و میوه بخورید.
  • از خوردن شیرینی و غذاهای چرب بپرهیزید.
  • از غلات و آجیل، در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.
  • از مواد غذایی مناسبی برای کم کردن اشتها استفاده کنید.
  • زمان صرف شام، از وعده غذایی سبک و زود هضم استفاده کنید.
  • وعده های غذایی را به خوبی بجوید.

تأثیر کاشت نخ در لاغری

کاشت نخ، تأثیر زیادی بر کاهش وزن می گذارد. نخ لاغری، با فرو رفتن در بدن شخص، باعث کاهش عملکرد معده می شود و فرد احساس سیر بودن می کند. به این ترتیب دیگر پرخوری نمی کند. علاوه بر آن، کاشت نخ، متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث افزایش خون رسانی و در نهایت کاهش وزن می شود.

نخ لاغری

از چه نخی در روش امبدینگ لاغری استفاده می کنند؟

نخ کات گوت کرومیک (catgut chromic) نخ بخیه ای است که قابلیت جذب شدن در بدن را دارد. این نخ های طبیعی را از روده خوک و گوسفند می گیرند. این نخ بعد از قرار گرفتن در بدن، حدود یک ماه بعد شل تر می شود.

برای این که نخ های کات گوت، دیر تر در بدن جذب شوند، آن ها را به نمک های کرومیک آغشته می کنند.
بر اساس نوع جراحت، از نخ جراحی متفاوتی استفاده می کنند. نخ های کات گوت، متنوع هستند و با ضخامت های مختلفی در بازار پیدا می شوند.

این نخ ها دیر جذب می شوند و برای سوزن های با اندازه های مختلف، ساخته شده اند. همچنین اندازه آن ها مختلف بوده و قدرت کشش زیادی دارند. البته از این نخ ها برای افرادی که حساسیت دارند، مناسب نیستند.

این نخ قهوه ای رنگ بوده و در مایعی بسته بندی شده است. نخ های کات گوت کرومیک، کاربردهای زیادی دارتد. وقتی این نخ وارد بدن بیمار می شود، در ابتدا التهاب کمی ایجاد می شود که کاملا طبیعی است و به دلیل وارد شدن جسمی خارجی به بدن اتفاق می افتد. نخ کات گوت، در مدت ۲۸ روز، قدرت کشش خود را از دست می دهد.
جذب کامل نخ های کات گوت، تا ۹۰ روز طول می کشند. عوامل مختلفی بر سرعت جذب نخ های کات گوت اثر گذار هستند.

یکی از این عوامل، عفونت است. اگر محل مورد نظر دارای عفونت باشد، نخ کات گوت با سرعت بیش تری نسبت به بدن سالم جذب می شود. دومین عامل، جایگاه های بافتی است.

بکارگیری نخ کات گوت بر اساس وضعیت بیمار

نخ کات گوت، در جایی که میزان آنزیم های پروتئولیتیک زیادی وجود دارد، مثل: ترشحات معده، دهانه رحم و واژن زودتر جذب می شوند. برای لاغری با نخ، مهارت هایی مثل گره زدن، لازم است که افراد قبل از خرید آن ها باید بلد باشند.

زیرا اگر این نخ ها، به خوبی گره زده نشوند، احتمال باز شدن آن ها وجود دارد. احتمال دارد استفاده از این نخ ها در افرادی که سن بالایی دارند، یا دچار سوء تغذیه هستند، مناسب نباشد. در تماس بودن طولانی نخ های بخیه، می تواند باعث بوجود آمدن سنگ شود.

کم اشتهایی

جمع بندی

در روش کاشت نخ لاغری، از نخ های طبیعی کت گوت استفاده می کنند. نخ کات گوت از روده گوسفند و خوک تهیه شده و قابلیت جذب شدن دارند. شما می توانید بعد از انجام امبدینگ یا همان کاشت نخ کات گوت، به فعالیت بپردازید. علاوه بر آن، روش امبدینگ عوارضی نداشته و تأثیری دائمی بر روند کاهش وزن می گذارد.

زیرا کاشت نخ امبدینگ، باعث کاهش کارکرد معده و کم شدن اشتها می شود. حتی بعد از جذب نخ نیز، اشتهای فرد کم می ماند و به این صورت، اثر آن همیشگی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345