بهترین روش لاغری و کاهش وزن چیست؟ لاغری سریع در یک ماه 1402

بهترین روش لاغری و کاهش وزن چیست ؟
91 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-04-22 توسط مهنوش فرهمندیان

ورزش هوازی ثابت مانند پیاده روی سریع برای حداقل 30 دقیقه و یا بیشتر در روزهای هفته ، یکی از بهترین راه ها برای لاغری و کاهش وزن است. در برخی از افراد ممکن است برای کاهش وزن و حفظ آن ، نیاز به فعالیت بدنی بیشتری وجود داشته باشد هر حرکت اضافی کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. بنابراین در طول روز فعالیت خود را افزایش دهید. برای لاغری سریع در یک ماه میوه و سبزیجات بخورید، آب بنوشید و ورزش کنید.

بهترین روش برای کاهش وزن چیست؟

لاغری و کاهش وزن یکی از مهمترین اهداف سلامتی برای بسیاری از افراد هستند. روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که براساس شرایط و سبک زندگی هر فرد متفاوت است. تحقیق در مورد کاهش وزن نشان می دهد برخی از افراد عادات غذایی نامناسب دارند که با اصلاح آن می توانند کاهش وزن سریع در یک ماه را تجربه کنند.

بهتر است قبل از شروع هر روشی با متخصص تغذیه و پزشک مشورت کنید و طبق دستورات آن عمل کنید. پیروی کردن از رژیم های کوتاه مدت مانند رژیم وحشتناک لاغری سریع نه تنها سودی ندارد بلکه سلامت شما را نیز دچار مخاطره می کند. حتی با دنبال کردن یک برنامه غذایی کاهش رایگان می توانید مقدار زیادی وزن کم کنید.

اما برای آگاهی از روش صحیح کاهش وزن باید به متخصص تغذیه و لاغری مراجعه کنید. با این حال چند نکته مهم را می توان به عنوان بهترین روش برای کاهش وزن معرفی کرد که شامل موارد زیر است.

•  تغییر الگوی غذایی و کاهش مصرف کالری، چربی، قند و نمک

• روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا بدن سم زدایی شود.

•  افزایش مصرف مواد غذایی سالم و مغذی مانند سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها و آب

•  انجام ورزش منظم و متناسب با توانایی بدنی خود

•  رعایت ساعات شبانه روز برای خواب کافی و بهبود کیفیت خواب

• وعده های غذایی را حذف نکنید و هر وعده غذایی را در ساعت معینی میل کنید.

• حتما صبحانه میل کنید.

•  کاهش استرس و افزایش آرامش درونی با ورزشهایی مانند مدیتیشن و یوگا

لاغری سریع در یک ماه 1402

مردم برای لاغری و کاهش وزن زیاد ، خیلی در تلاش هستند و میخواهند خیلی سریع وزن کم کرده و به وزن ایده آل خود برسند. اما بسیار مهم است که بدانید کاهش وزن سریع ، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد . برای فهمیدن بهترین راه های کاهش وزن و حفظ آن از نظر متخصصین ، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا لاغری و کاهش وزن سریع بهترین هدف نیست ؟

هنگامی که افراد از طریق رژیم غیرعادی به سرعت وزن کم می کنند، معمولا نمی توانند نسبت به افرادی که به تدریج وزن کم کرده اند، توده چربی زیادی از دست بدهند، پس در نتیجه نمی توانند وزن دلخواه خود را حفظ کنند، برای لاغری و کاهش وزن می توانید از یک دکتر متخصص تغذیه کمک بگیرید.

رژیم های دکتر کرمانی

در لاغری و کاهش وزن، حفظ عضله بدون چربی بسیار مهم است زیرا در متابولیسم نقش کلیدی دارد. عضله برای کالری سوزی بیشتر به شما کمک می کند اما هنگامی که شما خیلی سریع وزن کم می کنید عضله تان، از دست می رود و کالری سوزی بدن تان کاهش می یابد. در کاهش وزن سریع، کند شدن دائمی متابولیسم را داریم . در نتیجه کاهش وزن معقول بهترین راه است.

برای کاهش وزن چه بخوریم: نحوه لاغری و کاهش وزن اصولی و پایدار از نظر متخصصین

  • تغییرات دراز مدت سبک زندگی و رفتار را اعمال کنید

بهتر است برای لاغری و کاهش وزن ، کلمه ” رژیم غذایی ” را حذف کنید. رژیم گرفتن می تواند برای شما ناخوشایند باشد. بنابراین شما مدام به غذا فکر می کنید که این امر باعث می شود شما گرسنه شوید، که این دقیقا همان چیزی است که در هنگام تلاش برای کاهش وزن نمی خواهید. پس بهتر است ابتدا روی مراقبت از بدن خود تمرکز کرده و به رژیم غذایی به عنوان بخشی از سالم تر شدن فکر کنید.

  • روی 5 تا 10 درصد اول تمرکز کنید

به جای گفتن « من باید 25 کیلو وزن کم کنم » و خود را با چیزی که به نظر غیر ممکن می رسد تحت فشار قرار دهید، با اهداف کوچکتر و دست یافتنی به فواید سلامتی که حتی از کاهش وزن متوسط می تواند به دست آید ، توجه کنید.

  • مصرف کربوهیدرات ها و شیرینی های فوق فرآوری شده را کاهش دهید

طبق مطالعات ، آنچه که می خورید برای کاهش وزن و لاغری بسیار مهم است. اگر به کیفیت غذاهای مصرفی خود توجه داشته باشید سریعتر وزن کم می کنید. یک دکتر تغذیه خوب (بهترین دکتر تغذیه در تهران ) می تواند کیفیت غذاهای مصرفی شما را بهبود بخشد و به شما در جهت لاغری و کاهش وزن کمک کند.

یکی از سالم ترین راه ها برای لاغری و کاهش وزن ، کاهش مصرف قند و کربوهیدرات های متابولیزه شده است. کاهش مصرف سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، نوشابه و کربوهیدرات های فرآوری شده می تواند به کاهش سریع وزن شما کمک کند.

  • گیاهان بیشتری بخورید

طبق تحقیقات رژیم غذایی گیاهی هم باعث کاهش وزن می شود، و هم نسبت به رژیم کم کالری نیز راحت تر است.گیاهان حاوی فیبر و آب بسیار زیادی هستند که هر دو بدون کالری بوده و با پر کردن فضای معده شما باعث می شوند تا شما احساس سیری داشته باشید. طبق مطالعات تخصصی ، ارتباط مستقیمی بین مصرف میوه و سبزیجات بسیار زیاد، و کاهش وزن سریع ، وجود دارد. پس بهتر است به جای مصرف روزانه پنج وعده غذایی ، برای شروع ، هفت تا نه وعده در روز مصرف کرد و برای میان وعده و دسر ، از میوه ها استفاده کرد. می توان سبزیجات را در غذاهایی مثل سوپ و ماکارونی استفاده کرد.

  • مصرف پروتئین خود را افزایش دهید

افزایش مصرف پروتئین بهترین راه برای کاهش اشتها و جلوگیری از کاهش توده عضلانی است. خوردن حدودا 20 تا 25 گرم پروتئین در هر وعده غذایی ( 2 تکه کوچک سینه مرغ یا دو پیمانه پودر پروتئین ) می تواند در کنترل اشتها ، به شما کمک کرده و وزن بدن شما را مدیریت کند. زنان بالای 50 سال به خصوص با نزدیک شدن به یائسگی ، به پروتئین بیشتری ،نسبت به مردان و زنان جوانتر، نیاز دارند.

  • آب بیشتری بنوشید

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب خیلی زیاد ، جدای از رژیم غذایی و ورزش با کاهش وزن و چربی سوزی در ارتباط است. مصرف آب کافی می تواند باعث افزایش سیری و مبارزه با میل به شکر شود. آب همچنین برای لیپولیز، فرآیند چربی سوزی بدن برای انرژی ضروری بوده و می توان قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب نوشید این حرکت ساده می تواند به کاهش وزن سریع، به شما کمک کند.

  • یک صبحانه کامل بخورید

اگر به فکر لاغری و کاهش وزن هستید، حذف صبحانه راه خوبی نیست. در واقع ، مطالعات به طور مداوم نشان داده که نخوردن صبحانه با اضافه وزن و چاقی در ارتباط است. به جای نخوردن صبحانه و رژیم غذایی با کیفیت پایین تر، میتوانید مصرف مواد مغذی مانند ویتامین D، کلسیم و آهن ، پروتئین کافی ، را در اولین وعده غذایی قرار دهید. بهترین راه برای این کار کمک گرفتن از یک دکتر تغذیه خوب است.

  • دکتر کرمانی – رژیم لاغری و کاهش وزن
  • قرص لاغری و کاهش وزن
  • بهترین صبحانه برای لاغری و کاهش وزن
  • بایستید و بیشتر حرکت کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن سریع ، افزایش فعالیت های غیر ورزشی است. تغییرات کوچک مانند پارک کردن خودرو دورتر از مراکز خرید، و یا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور ، می تواند به سوزاندن صدها کالری اضافی به شما کمک کند. یا به جای نشستن سعی کنید بایستید. جایگزینی ساده ، ایستادن به جای نشستن باعث مصرف بیشتر انرژی در روز می شود که مستقیما کالری بیشتری سوزانده می شود و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.هریک ساعت از جای خود بلند شده و حرکت کنید تا کالری بیشتری بسوزانید و همین طور این کار ساده ممکن است قند خون و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

  • زیاده روی نکنید

کم شدن بیش از حد کالری یا تمرین های 24 ساعته ممکن است در کاهش وزن نتیجه عکس داشته باشد. بیشتر مردم فکر می کنند برای کاهش وزن نیاز به اقدامات سختگیرانه است اما ضروری است که به بدن اجازه داده شود تا بهبودی کافی به دست آورد. تمرینات بیش از حد نتیجه معکوس دارد پس بهتر است همان اندازه که برای تمرینات وقت می گذارید برای استراحت بدن و تغذیه اصولی نیز وقت بگذارید تا به نتیجه پایدار برسید.

  • کمتر تلویزیون تماشا کنید

تماشای بیش از حد تلویزیون باعث اضافه وزن می شود زیرا این یک فعالیت کم تحرک بوده و اغلب منجر به خوردن بی فکر نیز می شود. به ازای هر دو ساعتی که در هر روز به تماشای تلویزیون می پردازید، 25 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی ، و 15 درصد بیشتر در خطر ابتلا به دیابت قرار خواهید گرفت. بنابراین، بهتر است آن را یا خاموش کنید یا کانال را به یک برنامه ورزشی و تمرینی تغییر دهید.

بهترین راه لاغری و کاهش وزن

افراد زیادی دوست دارند وزن خود را به صورت طبیعی و دائمی کاهش دهند حتی ممکن است به داروهای رژیمی، پودر لاغری و کاهش وزن یا مکمل های دارویی، روی آورند که در دراز مدت ممکن است باعث اثرات جبران ناپذیری شوند.

لاغری و کاهش وزن در منزل

برای لاغری و کاهش وزن در منزل، زندگی سالم تر و سبک بهتر می توانید راه های زیر را امتحان کنید

غذا خوردن آگاهانه

به مکان و نحوه غذا خوردن خود توجه کنید. یکی از مشکلات رایج در افزایش وزن ، پرخوری روی مبل یا در ماشین و یا هنگام تماشای تلویزیون است که همین بی توجهی باعث افراط در خوردن می شود. غذا خوردن آگاهانه نه تنها باعث می شود که شما از خوردن لذت ببرید بلکه در حفظ وزن سالم به شما کمک می کند.

از تکنیک های زیر برای خوردن آگاهانه استفاده کنید: 

حتما پشت میز بنشینید و به غذا و طعم آن توجه کنید

آهسته غذا میل کنید تا جلوگیری کند از پرخوری و همین طور معده فرصت پیدا کند برای بررسی سیر بودن و همینطور غذاهای مغذی را جایگزین غذاهای ناسالم کنید تا راهی باشد برای سیر کردن معده و عدم افزایش وزن و بیماری های گوارشی.

تغییر سبک زندگی

رژیم غذایی بدون شک به زمان طولانی نیاز دارد که برخی از افراد از رژیم غذایی پیروی نمی کنند یا یک دوره طولانی باعث افزایش وزن می شود پس می توان به جای امتحان یک رژیم غذایی ، برای لاغری و کاهش وزن سبک زندگی خود را تغییر دهید که نه تنها شما را به هدف اصلی یعنی کاهش وزن دائمی و طبیعی می رساند بلکه یک گزینه خوب برای داشتن یک زندگی شاد و سالم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345