تغذیه افسردگی:سریعترین درمان افسردگی|18روش مقابله با افسردگی

90 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-04-22 توسط مهنوش فرهمندیان

بعضی از مردم نمادی از خوشبختی هستند. همیشه لبخند به لب دارند و شاد هستند. احساسات و تجربیات منفی زندگی را پشت سرشان جا گذاشته اند. اگر فکر می‌کنید که راهی برای اینگونه زندگی کردن وجود ندارد سخت در اشتباه هستید. در این مقاله راه های عملی برای مقابله با افسردگی و تغذیه افسردگی شرح داده شده است. شما می توانید برای مقابله با افسردگی و برگرداندن حس مثبت به زندگی خود کارهای کوچک اما موثری انجام دهید. کافی است بخواهید.

فهرست مطالب

🌱18 پیشنهاد کاملا عملی برای مقابله با افسردگی و سریعترین درمان افسردگی

بعضی از مردم نمادی از خوشبختی هستند. همیشه لبخند به لب دارند و شاد هستند. احساسات و تجربیات منفی زندگی را پشت سرشان جا گذاشته اند. اگر فکر می‌کنید که راهی برای اینگونه زندگی کردن وجود ندارد سخت در اشتباه هستید.

علم ثابت کرده آدمی قدرت این را دارد که چشم انداز زندگی خود را تغییر دهد و این کار سختی نیست. تنها کافی است بخواهید و لبخند بزنید. در این مقاله با ما همراه باشید و 18 روش برای شاد زندگی کردن و تغذیه افسردگی را بیاموزید:

۱.تغذیه افسردگی: ورزش کنید

زمانی که بدن شما فعالیت می‌کند پمپاژ خون سریعتر شده و درنتیجه احساس شادی در شما به وجود می‌آید. مطالعات زیادی انجام شده که در آن متوجه شدند ورزش کردن علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن سریع بدن افسردگی را از بین می‌برد. هر گونه ورزشی از دوچرخه سواری گرفته تا رقص و یوگا و حتی پیاده روی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای روحیه شما را تغییر می‌دهد.

۲.تغذیه افسردگی: سبزیجات بخورید

سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج، کلم بروکلی، حاوی مقادیر زیادی از فولات هستند که توصیه شده به عنوان تغذیه افسردگی روزانه مصرف شوند. این سبزیجات رابطه‌ای مستقیم با کاهش خلق و خوی منفی و افسردگی دارند، زیرا مصرف آن‌ها باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد افراد میانسالی که در رژیم غذایی خود انواع سبزیجات را مصرف کرده اند افسردگی کمتری نسبت به کسانی که مصرف نکردند داشتند.

۳.تغذیه افسردگی: جلسات رفتار درمانی را امتحان کنید

جلسات درمانی شناختی رفتاری یا CBT یک راه اثبات شده برای کاهش افسردگی‌های بالینی و اختلالات اضطراب در کنار تغذیه افسردگی است.CBT به بیماران کمک می‌کند تا با برررسی و شناسایی الگو‌های ذهنی مضر خود آن‌ها را تغییر دهند وافکار مثبت را جایگزین آن‌ها کنند تا از این طریق خوشحال‌تر و سالم‌تر باشند و زندگی بهتری داشته باشند.

۴.تغذیه افسردگی: برای خودتان گل بخرید

محققان هاروارد متوجه شدند گل‌های تازه در خانه خوشحالی را در مغز و افکار شما ایجاد می‌کنند و به نوعی تغذیه افسردگی محسوب می شوند. کسانی که در هفته حداقل ۲ بار در محیط اطرافشان گل‌های تازه قرار دارند نسب به دیگران شور و شوق و احساس قدرت بیشتری در کارهایشان داشته اند.

۵.تغذیه افسردگی: لبخند بزنید

لبخند زدن حتی اگر شما به زور آن را انجام دهید به شما کمک می‌کند تا مراکز شادی در مغز خود را فعال کنید و از این طریق در حالت بهتری قرار بگیریدلبخند زدن بهترین تغذیه افسردگی است.

۶.تغذیه افسردگی: نورمحیط اطراف را زیاد کنید

نور درمانی یکی از روش‌های مؤثر در درمان اختلالات خلقی فصلی است، اما کارشناسان معتقدند در درمان افسردگی تغذیه افسردگی نیز به کار می‌رود. زمانی که احساس خستگی می‌کنید و یا خلق و خوی شما پایین می‌آید می‌توانید با روشن کردن یک لامپ که نور آبی دارد انرژی از دست رفته را دوباره داشته باشید.

۷.تغذیه افسردگی: پنجره‌ها را باز کنید

اگر به نور لامپ دسترسی ندارید می‌توانید پنجره‌ها را باز کنید و از نور خورشید استفاده کنید. قرار گرفتن زیر نور خورشید احساسات مثبت را در شما بیدار می‌کند و تغذیه افسردگی محسوب می شود.

۸.تغذیه افسردگی: بیرون بروید

کسانی که کمبود ویتامین D دارند بیشتر در معرض افسردگی و اضطراب و خستگی قرار می‌گیرند. سعی کنید در روز ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بیرون بروید و از نور خورشید استفاده کنید.

۹.تغذیه افسردگی: قارچ بخورید

قارچ منبع ویتامین D است و این ویتامین باعث تقویت ترشح سروتونین در مغز می‌شود. درنتیجه حالت شادی در شما به وجود می‌آید. قارچ را می‌توانید در انواع سالاد و املت میل کنید و سریعترین درمان افسردگی و ویتامین ضد افسردگی به حساب می آید.

۱۰.تغذیه افسردگی: مرکبات را بو کنید

عطر مرکباتی مثل پرتقال، لیمو، گریپ‌فروت و نارنگی موجب واکنش‌های شیمیایی مثبت در مغز شما می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید در طول روز احساس شادی و شعف داشته باشید و تغذیه افسرگی مناسبی داشته باشید چند قطره از اسانس پرتقال یا لیمو را روی نبض خود اسپری کنید. عطر یاس هم می‌تواند مؤثر باشد. میوه افسردگی مرکبات هستند.

۱۱.تغذیه افسردگی:در میان وعده عصر کربوهیدرات بخورید

بعد از ظهر یکی از زمان‌هایی است که کیفیت خلق و خوی آدم به شدت پایین می‌آید. برای جلوگیری از این کار سعی کنید در میان وعده بعد از ظهر کربوهیدرات بخورید که باعث افزایش مواد شیمیایی تقویت کننده شادی در مغز می‌شود و بهترین نوع از تغذیه افسردگی است.

۱۲.تغذیه افسردگی: زردچوبه را به غذای خود اضافه کنید

کورکومین موجود در زردچوبه ویژگی ضد افسردگی دارد. با اضافه کردن این ادویه پرخاصیت به غذا‌های خود، بیماری‌های دیگری مثل آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و سایر بیماری‌های التهابی را از خود دور می‌کنید. مطالعات حیوانی نشان داده که کوکومین در افزایش ترشح سروتونین و دوپامین مؤثر است. مصرف زردچوپه مهمترین ماده در درمان و تغذیه افسردگی است.

۱۳.تغذیه افسردگی: شکلات بخورید

برای افسردگی چی بخوریم؟ شکلات بخورید. شکلات حاوی مقادیر زیادی تریپتوفان است که باعث تولید و ترشح سروتونین در مغز می‌شود و خوشحالی و شادی را نصیب ما می‌کند.

۱۴.تغذیه افسرگی: قهوه بخورید

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد زنانی که در روز حداقل دو فنجان قهوه می‌خورند خطر ابتلا به افسردگی را ۱۵ درصد کاهش داده اند. البته باید توجه داشته باشید که این نوشیدنی به تنهایی و تلخ مصرف شود بهتر است. استفاده از شکر و یا شیرینی کنار آن باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود. ( منظور قهوه روزانه یا همان قهوه ترک است )

۱۵. تغذیه افسردگی: چای سبز بنوشید

مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. درمان فشار خون، بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و پیشگیری از مبتلا شدن به انواع سرطان با نوشیدن چای سبز امکان پذیر است. چای سبز استرس را از بین می‌برد. نوشیدن یک فنجان چای سبز در وعده صبحانه برای افسردگی مناسب است. در رژیم لاغری خود میتوانید چای سبز بنوشید.

۱۶. تغذیه افسردگی: ارتباط‌ های حقیقی را زیاد کنید

برای مدتی در روز هم که شده گوشی خود را کنار بگذارید و از مقابل صفحه مانیتور خود کمی عقب بروید. سعی کنید ساعاتی در روز را با افراد خانواده، دوستان و آشنایانتان بگذرانید. ارتباط‌های انسانی سالم به گفته تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند و ترشح سروتونین را افزایش می‌دهد.

۱۷.تغذیه افسردگی: چربی‌های سالم مصرف کنید

چربی‌های سالم در خون خلق و خوی ما را بهتر می‌کند. وجود چربی در خون عمل هضم غذا را سریع می‌کند و سطح قند خون را کنترل می‌کند. اما یادتان باشد چربی‌های سالم مثل چربی موجود در آواکادو یا دانه‌های خوراکی و آجیل این خاصیت را دارند و سبب کاهش وزن بدن می شوند.

۱۸.تغذیه افسردگی: مصرف ماهی را زیاد کنید

امگا ۳ موجود در ماهی یکی از موادی است که افسردگی را کاهش می‌دهد، ویتامین ضد افسردگی است و خلق و خو را تنظیم می‌کند. مطالعات نشان داده است که زنانی که در هفته دوبار ماهی می‌خورند ۲۵ درصد کمتر از افرادی که نمی‌خورند به افسردگی مبتلا می‌شوند. اگر ماهی دوست ندارید پس از مکمل‌های امگا ۳ استفاده کنید. میتوانید به متخصص تغذیه مراجعه کنید و از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.

7 فیلم و معجزه درمان افسردگی

Cake

Sylvia

Garden State

The skeleton twins

Prozac Nation

Enchanted

Legally Blond

10 راه سالم و عملی برای رهایی از تنبلی

به یک روز تنبل نیاز دارید؟

برای بهترین ما اتفاق می افتد. در این زمان‌های شلوغ، انجام یک روز تنبل گاه به گاه نه تنها خوب است، بلکه بسیار مورد نیاز است.

اما اگر متوجه می‌شوید که روزهای تنبلی را بیشتر می‌گذرانید و در انجام کارها با مشکل مواجه هستید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که چیزی در حال وقوع است.

ما در اینجا همه پایه ها را پوشش می دهیم و به شما می گوییم که چگونه تنبلی را متوقف کنید تا بتوانید بهره وری بیشتری داشته باشید:

1. اهداف خود را قابل مدیریت کنید

تعیین اهداف غیر واقعی و انجام بیش از حد می تواند منجر به تنبلی شود. علائم تنبلی توسط متخصص تشخیص داده می شود. تنبلی می تواند باعث خستگی، از دست دادن علاقه و انگیزه و اشتیاق به فرار شود.

با تعیین اهداف کوچکتر و دست یافتنی که شما را به جایی که می خواهید برسید، بدون اینکه در طول مسیر شما را تحت فشار قرار دهند، از بارگذاری بیش از حد خودداری کنید.

2. از خودتان انتظار نداشته باشید که کامل باشید

کمال گرایی در حال افزایش است و عوارض روانی دارد.

یک مطالعه در سال 2017 که دانشجویان بین سال‌های 1989 تا 2016 را مورد بررسی قرار داد، افزایش کمال‌گرایی را طی سال‌ها نشان داد. محققان خاطرنشان کردند: «جوانان اکنون با محیط‌های رقابتی‌تر، انتظارات غیرواقعی‌تر و والدینی مضطرب‌تر و کنترل‌کننده‌تر از نسل‌های قبل مواجه هستند. »

این افزایش کمال گرایی باعث می شود افراد بیش از حد از خود و دیگران انتقاد کنند. همچنین منجر به افزایش افسردگی و تنبلی می شود.

یک مطالعه کوچکتر دیگر روی دانشجویان به این نتیجه رسید که انتظار کمال با مقابله اجتنابی مرتبط است، که باعث می شود از مقابله با عوامل استرس زا اجتناب کنید.

3. از خودگویی های مثبت به جای منفی استفاده کنید

خودگویی منفی می تواند تلاش های شما را برای انجام کارها در هر جنبه ای از زندگی تان از مسیر خارج کند. اینکه به خودتان بگویید فردی تنبل هستید، نوعی خودگویی منفی است.

با تمرین خودگویی مثبت می توانید صدای درونی منفی خود را متوقف کنید. به جای اینکه بگویید: «هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم این کار را انجام دهم»، بگویید: «تمام تلاشم را می‌کنم تا این اتفاق بیفتد».

4. یک برنامه اقدام ایجاد کنید

برنامه ریزی برای اینکه چگونه کاری را انجام خواهید داد می تواند رسیدن به آن را آسان تر کند. در مورد اینکه چقدر زمان، تلاش و عوامل دیگر برای رسیدن به هدفتان و ایجاد یک برنامه عمل نیاز است، واقع بین باشید. داشتن یک برنامه جهت گیری و اعتماد به نفس را فراهم می کند که می تواند کمک کند حتی اگر در طول مسیر به مانعی برخورد کنید.

5. از نقاط قوت خود استفاده کنید

هنگام تعیین اهداف یا آماده شدن برای مقابله با یک کار، لحظه ای به نقاط قوت خود فکر کنید. سعی کنید آنها را در جنبه های مختلف یک کار به کار ببرید تا به شما در انجام کارها کمک کند. تحقیقات نشان داده است که تمرکز بر نقاط قوت بهره وری، احساسات مثبت و مشارکت در کار را افزایش می دهد.

6. موفقیت های خود را در طول مسیر تشخیص دهید

نوشتن موفقیت های خود برای انجام یک کار خوب می تواند به شما انگیزه برای ادامه راه بدهد. تمام دستاوردهای خود را در هر کاری که انجام می دهید، چه در محل کار و چه در خانه، یادداشت کنید. این یک راه عالی برای تقویت اعتماد به نفس و مثبت بودن شما است و به شما کمک می کند تا ادامه دهید.

۷. کمک بخواهید

بسیاری از مردم بر این باورند که درخواست کمک نشانه ضعف است. اما کمک نخواستن می تواند شما را برای شکست آماده کند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که افرادی که از همکاران کمک نمی‌خواهند به احتمال زیاد در شغل خود ناراضی هستند و عملکرد شغلی کمتری دارند. آنها همچنین توسط کارفرمایان خود کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

درخواست کمک شانس موفقیت شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند با دیگرانی که می توانند شما را تشویق و انگیزه دهند ارتباط برقرار کنید.

8. از حواس پرتی اجتناب کنید

همه ما حواس‌پرتی‌های مورد علاقه‌مان را داریم که وقتی نمی‌خواهیم کاری را انجام دهیم – چه در شبکه‌های اجتماعی و چه بازی با حیوان خانگی، به آنها روی می‌آوریم.

راه هایی بیابید که حواس پرتی هایتان را کمتر در دسترس قرار دهید. این می تواند به معنای یافتن یک مکان آرام برای کار باشد، مانند کتابخانه یا یک اتاق خالی، یا استفاده از یک برنامه برای مسدود کردن سایت هایی که در زمانی که باید در حال انجام وظیفه باشید، بدون توجه به آن ها به سمت حواس پرتی هایمان میرویم.

9. کارهای خسته کننده را سرگرم کننده کنید

ما تمایل داریم از مشاغلی که به نظرمان کسل کننده یا خسته کننده هستند، اجتناب کنیم. کارهایی مانند تمیز کردن اتاق یا خانه هرگز سرگرم کننده نیستند، اما می توانید آنها را لذت بخش تر کنید. گوش دادن به موسیقی یا پادکست را امتحان کنید یا ردیاب تناسب اندام خود را قرار دهید تا ببینید در حین انجام این کارها چه مقدار کالری می سوزانید یا چه پیشرفت های دیگری دریافت می کنید.

10. به خود پاداش دهید

انجام یک کار به خودی خود یک پاداش است، اما برخی از افراد توسط پاداش های بیرونی هدایت می شوند. روی چیزهایی که از انجام کاری به دست می آورید تمرکز کنید، مانند نزدیک شدن به ترفیع، یا پاداش دادن به خودتان برای یک کار خوب. پایان یک پروژه بزرگ را با یک شب بیرون از خانه جشن بگیرید یا پس از یک روز تمیز کردن، دوستان را برای مهمانی دعوت کنید. ( عشق و حال هزینه داره 😂😂 )

https://diet-clinic.ir/wp-content/uploads/2023/11/راهکارهای-مقابله-با-تنبلی.mp3
راهکارهای دکتر هلاکویی برای درمان تنبلی
  • در آخر هم چندتا نکته کلی راجب رابطه و سالم نگه داشتنش میخوام بهتون بگم.

🌱واقعیت هایی که باید درمورد رابطه بدونیم :

یه رابطه رو حرف زدن خراب نمیکنه ، حرف نزدنه که تمومش میکنه!

عشق باعث تدوام رابطه نمیشه ، تعهد ، احترام ، شخصیت ، سواد عاطفی در کنار داشتن حس خوب عشقه که باعث میشه ادامه پیدا کنه

گفتن ناراحتی ها رابطه رو به پایان نمیرسونه ، گفتن این که خودش باید بفهمه ناراحتی و انتظاراتمو ، یه رابطه رو تموم میکنه

یه رابطه رو بحث و دعوا به زوال نمیکشونه ، کم شدن محبت و توجه باعث تموم شدنش میشه

بی تفاوتی و کم توجهی باعث بیشتر شدن شوق و عشق نمیشه ! حرکات کوچیک که حامل پیام تو برام مهمه و برام ارزشمندی سلامت یه رابطه رو تعیین میکنه.

🌱سه تا مولفه هست که، بهت میگه یه رابطه بدرد بخور هست یا نه؟!

 بهش میگن مثلث عشق و آقای داسترنبرگ این مثلث رو پیشنهاد داده که شامل موارد زیر میشه:

☁️صمیمیت

☁️تعهد

☁️شور و شهوت

🌱صمیمیت

یعنی اینو توی خودت ببینی که باهاش بری مسافرت بری سینما باهاش حرف بزنی بهش محبت کنی به زبون بیاری که دوسش داری براش کادو بخری اینو از خودت بپرس اینقد دوسش دارم که کار های بالا رو انجام بدم؟ اگه آره پس مولفه اول رو داری

🌱شور و شهوت

یعنی اینو توی خودت ببینی که باهاش رابطه جنسی برقرار کنی دوست داشته باشی بغلش کنی شبا کنارش بخوابی، نوازشش کنی آیا چنین کشش جسمانی وجود داره؟ آیا با دیدنش خوشحال میشی؟ ذوق میکنی؟ با ندیدنش دلت براش تنگ میشه ؟ اگه جوابت بله هستش پس مولفه دوم رو هم داری

🌱تعهد

آیا اینقد دوسش داری که حاضر باشی به عنوان عشق ابدیت انتخابش کنی و بهش خیانت نکنی؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345