مراقبتهای بعد از امبدینگ شکم را در این مقاله بررسی کرده ایم.

مراقبتهای بعد از امبدینگ چگونه است؟
90 / 100

تاریخ آخرین آپدیت 2024-02-09 توسط افسانه قاسمی

مراقبتهای بعد از امبدینگ در این بخش شرح داده می شوند. امبدینگ به عنوان روشی آسان و سریع برای کاهش وزن در کل جهان شناخته می شود. همچنین انجام امبدینگ شکم و پهلو نیاز به مراقبت بعد از درمان ندارد و پس از انجام آن، به آسانی قادر به انجام کارهایتان هستید. ولی باید برای اثر بخشی امبدینگ، نکاتی را رعایت کنید که با مطالعه این مطلب مراقبتهای بعد از امبدینگ و اهمیت آن را خواهید دانست.

بعد از انجام امبدینگ باید چه نکاتی را رعایت نماییم؟

امبدینگ لاغری نه تنها عوارضی ندارد بلکه نیاز به استراحت بعد از انجام امبدینگ، نیز نمی باشد. اما باید برای تسریع روند درمان، مراقبتهای بعد از امبدینگ را رعایت کنید.

  • از نوشیدن الکل و استفاده از داروهایی که خون را رقیق می کنند پرهیز نمایید. زیرا با استفاده از آن ها، خونریزی خواهید داشت.
  • به آن قسمت از بدن دست نزنید و مواظب باشید که به آن فشار وارد نشود.
  • قسمت تحت درمان را ضد عفونی کرده و مراقب باشید که عفونت نکند.
  • از برنامه غذایی مناسبی استفاده کنید تا اثر امبدینگ دائمی باشد.
  • با پزشک خود مشورت کرده و با نظر او ورزش را شروع کنید.

این نکات را حتما بعد از انجام امبدینگ رعایت کنید. مراقبت های بعد از امبدینگ تأثیر این شیوه را، چند برابر می کند.

بررسی مراقبتهای بعد از امبدینگ

قبل از انجام امبدینگ باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مراقبت های قبل از امبدینگ نیز مانند مراقبتهای بعد از امبدینگ اهمیت دارد. مراقبت های قبل از امبدینگ شامل موارد زیر می شوند:

  • پیش از شروع فرآیند درمان، باید جلسه ای برای مشاوره قبل از امبدینگ تنظیم نمایید.
  • اگر پیش از این، امبدینگ انجام داده اید، پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • پزشک خود را از عمل های جراحی قبلی خود با خبر سازید.
  • اگر بدن شما نسبت به داروی خاصی واکنش نشان می دهد یا الان درحال مصرف دارو، می باشید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • سونوگرافی و تمام مدارک خود را به همراه داشته باشید و قبل از عمل به پزشک خود تحویل بدهید.
  • روز قبل از انجام امبدینگ، غذایی سبک بخورید و استراحت کافی داشته باشید.
  • حدود سه روز قبل از امبدینگ، داروهای رقیق کننده خون را مصرف نکنید.

تاریخچه امبدینگ

طب سوزنی امبدینگ لاغری از ۳۰ سال پیش ابداع شده است. این شیوه توسط پزشکان فرانسوی، برای بیمارانی که مبتلا به سرطان بودند یا اشخاصی که از شیوه های رادیوتراپی و شیمی درمانی استفاده می کردند، پدید آمده بود. برای بیمارانی که احساس حالت تهوع، کم اشتهایی و استفراغ داشته اند، از شیوه طب سوزنی استفاده می کردند.
امبدینگ بویژه برای بیمارانی که امکان مراجعه یک روز درمیان به مطب پزشک را نداشته اند، استفاده می شد. در گذشته، با طب سوزنی و تحریک نقاط طب سوزنی، عوارض پرتونگاری و شیمی درمانی را کم می ‌کردند و این روش یکی از مراقبتهای بعد از امبدینگ برای بیماران به حساب می آمد.

تأثیر نخ های امبدینگ، در مراقبتهای بعد از امبدینگ چیست؟

نخ های جراحی به دو دسته نخ های جذبی و نخ های غیر جذبی تقسیم می شوند. برای انجام امبدینگ از نخ های جذبی استفاده می کنند. این نخ ها به دلیل جذب شدن تدریجی، نیاز به مراقبتهای بعد از امبدینگ را کاهش داده اند. این نخ ها به دلیل طبیعی بودن، عوارض خاصی را ایجاد نمی کنند.
اگر پزشک به صورت مناسبی این نخ ها را در بدن فرد، استفاده کند، هیچ مشکلی بعد از انجام امبدینگ به وجود نمی آید و فرد می تواند به انجام کارهای روزمره بپردازد. نخ ها باید تا اندازه مشخصی وارد پوست شوند، به صورتی که به شخص آسیبی وارد نشود.

این نخ ها باید نزدیک به ۲ سانتی متر فرو روند و در بعضی اشخاص، این عمق، کم تر است.

مدت زمان انجام امبدینگ چقدر است؟

اگر وقت کافی ندارید و به دنبال روشی سریع برای رسیدن به وزن ایده آل خود هستید، ما به شما استفاده از روش امبدینگ را پیشنهاد می کنیم. در طول درمان امبدینگ، مراجعه ماهی یک بار به مطب پزشک کفایت می کند.

هر جلسه امبدینگ، حدود ۴۰ دقیقه است ولی در بعضی موارد مدت بیش تری برای جذب این نخ ها لازم است و ممکن است جذب شدن نخ تا ۳ ماه به طول انجامد.
ممکن است بعضی از افراد به نخ کت گوت امبدینگ حساسیت داشته باشند که این مورد بسیار کم پیش می آید.

معمولا این اتفاق برای افرادی رخ می دهد که قبلاً از بخیه استفاده کردند. همچنین عده کمی نیز ممکن است دچار ورم و عفونت شوند که این عوامل دوره درمان را طولانی تر می کنند. شما باید مراقبتهای بعد از امبدینگ را حتما رعایت کنید تا زودتر بهبود یابید.

مراقبتهای بعد از امبدینگ تا جذب نخ

امبدینگ در چه مواردی کاربرد دارد؟

امبدینگ کاربردهای فراوانی دارد. از روش امبدینگ یا کاشت نخ، در زیبایی، جوانسازی پوست و کاهش وزن استفاده می کنند. علاوه بر آن در کاهش دردهای عضلانی، درد شانه، کتف و سایر دردها نیز از امبدینگ استفاده می کنند.

بیماری هایی مثل میگرن های شدید، استرس و افسردگی، رماتیسم و مسائل گوارشی نیز با امبدینگ قابل کنترل هستند. یکی از حوزه های بسیار کاربردی امبدینگ در زیبایی صورت می باشد که بسیار نیز اثرگذار بوده است و حتی بهتر از سایر روش ها نتیجه داده است.

امبدینگ صورت

نکات رژیم غذایی بعد از امبدینگ لاغری

امبدینگ لاغری شکم یک روش طب سوزنی است که با کاشت نخ های قابل جذب در نقاط خاصی از بدن میتواند باعث کاهش وزن، جوانسازی پوست و درمان برخی از بیماری ها شود برای داشتن نتیجه بهتر و پایدارتر از روش امبدینگ برای لاغری باید به رژیم غذایی بعد از امبدینگ که بخشی از مراقبتهای بعد از امبدینگ محسوب می شود، توجه کنید. برخی از نکات رژیم غذایی بعد از امبدینگ لاغری عبارتند از:

  • از خوردن غذاهای پر چرب، شیرین، نمکی، تند و ترش خودداری کنید. این غذاها می توانند باعث افزایش وزن، التهاب و آسیب به پوست شوند.
  • از خوردن غذاهای سرد و خشک خودداری کنید. این غذاها میتوانند باعث کاهش سوخت و ساز و اختلال در عملکرد نخ ها شوند.
  • غذاهای حاوی فیبر، ویتامین، آنتی اکسیدان و امگا ۳ را بیشتر مصرف کنید. غذاهای حاوی ویتامین و فیبر می توانند باعث کاهش چربی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود وضعیت پوست شوند.
  • غذاهای حاوی پروتئین، کلسیم و آهن مصرف کنید. پروتئین، کلسیم و آهن سبب افزایش عضله، استحکام استخوان و هموگلوبین می شوند.
  • آب، غذاهای حاوی آب و مایعات کافی استفاده کنید. از این طریق گرمای بدن تنظیم و خون تصفیه می شود. مصرف آب فراوان رطوبت پوست را حفظ می کند.
  • در رژیم غذایی بعد از امبدینگ شکم از خوردن غذاهای سالم و متنوع استفاده کنید. این غذاها می توانند باعث تعادل بدن، تامین نیازهای غذایی و ایجاد حس خوش بینی شوند.

این فقط بخشی از نکات رژیم غذایی بعد از امبدینگ است که میتوانید از آنها استفاده کنید. برای داشتن یک رژیم غذایی متناسب با نیازهای بدن خود به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

جمع بندی

روش امبدینگ، روشی سریع برای رسیدن به وزن ایده آل می باشد. مراقبتهای بعد از امبدینگ یکی از نکات اصلی است که باید به آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است عوارض زیاد تر شوند.

1 دیدگاه دربارهٔ «مراقبتهای بعد از امبدینگ شکم را در این مقاله بررسی کرده ایم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02146291345